Glædelig jul & ansvarsfraskrivelse

Engang i forrige århundrede blev følgende koncept fremført i en episode af serien Sams Bar (Cheers) hvor Cliff beskriver teorien for sin ven, Norm.


Ser du - Norm, det forholder sig sådan – at en bøffelhjord ikke bevæger sig hurtigere end den svageste bøffel. Når hjorden jages er det den bageste og svageste bøffel som dræbes først.

Denne naturlige udvælgelse er godt for hjorden som helhed, fordi hjordens hurtighed og sundhedstilstand bibeholdes ved at fjerne alle svage individer.

På tilsvarende måde kan den menneskelige hjerne kun operere så hurtigt som den svageste hjernecelle tillader det. Der er almindeligt kendt at indtagelse af alkohol dræber hjerneceller og det vil naturligvis være de svage og langsomme celler som først bliver dræbt. Derfor vil jævnlig indtagelse af alkohol gøre hjernen til en hurtig og effektiv maskine.

Og - Norm, derfor føler du dig altid smart og klog når du har drukket et par øl.


Så fik vi vist det sat på plads.

Til alle som ønsker at fare i blækhuset i forsøget på at modbevise dette fremragende koncept:

Lad dog nåde gå for ret, og giv alle LDS'ere en fredelig jul som vi oplevede den i barndommens uskyldsrene univers.

Når vi vågner i januar og den barske hverdag ånder os i nakken, - hvor højsæsonen for dårlige samvittigheder og slankekure melder sin ankomst, da vil vi være modtagelige for uvederhæftige og teoretiske indlæg.


Men indtil da: Må vi alle få en glædelig jul og komme godt ind i det nye år.



Et øjeblik: Jeg får nu en melding i min øresnegl:

Hvad siger du....Det kan jeg da ikke.......Nå -OK-OK-OK


NB:

Ansvarsfraskrivelse!!:

Konceptet afspejler på ingen måde undertegnedes holdning.

Undertegnede har i god tro gjort konceptet tilgængeligt for almenheden og kan ikke drages til ansvar for rigtigheden af dette.

Da konceptet indeholder visse risikobetonede elementer, kan undertegnede ej heller drages til ansvar for påførte skader, administrative frihedsberøvelser, krav om underholdsbidrag, momentan amnesi eller tilsvarende irrelevante hændelser.



Mvh. Christian

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Min mand giver dig ret..

Sniffer  
For sätan da Christian...
Med det ordforråd burde du vel ikke kun at være kasserer!! Medmindre selvfølgelig, du bruger dine talegaver til at finansiere noget som kræver en vis dygtighed indenfor kassebeholdningsudregning/regnskab!!

Jeg skal nok holde dig ansvarsfri, men det skal altså prøves...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Hr. Næstformand

Med 15 års erfaring fra en århusiansk modelflyveklub og diverse kurser i foreningsret, får man nødvendigvis udvidet sit ordforråd. Som klejnsmed er det som oftest enstavelsesord der er brug for i dagligdagen. Mine medmennesker (og jeg selv) skal jo helst forstå hvad det er jeg prøver at sige.

Hvis du håber på at få lidt kvalificeret hjælp til at få skruet en lille økonomisk hjælpepakke sammen, må jeg desværre skuffe dig. Her i huset et det økonomidirektøren som med fast hånd varetager dette erhverv.

For øvrigt bedes du bemærke at Cliff ikke påstår at vi bliver klogere af spiritus, men at vi føler os klogere, hvilket er en markant forskel.

Det omtalte fænomen er almindeligt forekommende i sociale sammenhæng, og hvis du er det mindste i tvivl, spørger du blot direktøren (hvis du ellers tør). Hun skal nok hviske dig et eller andet i din øresnegl.

NB: Det sidste var blot en henkastet bemærkning og bestemt ikke ment som en opfordring til at opsøge ukontrollable risici. Husk på at vi skal bevare julefreden lidt endnu.


Mvh. Christian

Vi er måske ude i et af af de sjældne tilfælde, hvor kassererens aflæggelse af regnskab er længere end formandens beretning på generalforsamlingen
Altså to ølpauser under regnskabsaflæggelsen, mens formandens beretning kan klares med en ølpause.
Et fornuftigt og relevant indlæg fra kassereren, som jeg vil lægge mig på sinde! :-)

Har godt luret på, at i takt med at gode drikke triller indenbords, bliver jeg f.eks. bedre og bedre til at tale tysk, hvis det er påkrævet.
Så hermed er der ført uigendriveligt bevis for teorien om udryddelse af de dårligste hjerneceller gavner intellektet!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Vi er begge opvokset i den tysktalende del af Kongeriget (Sydsjælland/Lolland), og har som sådan ikke problemer med at gøre os forståelige på dette sprog. Dog kan akkusativ ofte snuble i genitivs snørebånd og derved vælte dativ efter en vis mængde julehumle. Men de tyskere, vi omgås i slige situationer, hører alligevel ikke efter på dette stade af selskabelighederne, så problemet er til at overse.

Derimod har vi bemærket, at vores dansk (når humleniveauet har opbrugt de tyske gloser) begynder at hælde fælt mod skånsk.

Det kunne jo godt afføde den mistanke, at folk fra Skåne blot er konstant pælestive eksildanskere...

Glædelig jul til alle - også dem på den anden side af Sundet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Kasserer,

Hvor er det FEDT at læse så positivt og herligt et indlæg - jeg blev ganske enkelt i superhumør af det

Jeg ville anbefale dig som chefredaktør på ethvert såkaldt førende dagblad. Lad os få de positive nyheder ind i kampen!

Anyway - en glædelig jul og alt godt fremover til alle her (og anywhere else)!


Mvh.

Jan R.
Cheers og god baghjul
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis