Bladguld på glas

Jeg kunne godt tænke mig at lære at lægge bladguld og slagmetal på glas. Jeg har forsøgt nogle gange med husplads vand som jeg har læst, men det er som om at det ikke rigtigt vil hæfte.

-Det jeg gør er at jeg koger ½ L vand med 2 kvadratcentimeter husplads i 5 minutter og derefter lader det køle ned

-Jeg lægger opløsningen på glasset i den skabelon som jeg har skåret ud i folie og lægger guldet på.

-Jeg bruger trækpapir til at suge det overflødlige af vandet og ellers lader jeg det stå at tørre af sig selv i et døgn.

Derefter burde jeg bare kunne børste det overflødige guld/slagmetal væk for derefter at afslutte med et lag maling oven på guldet for at beskytte det og så vende glasset og vupti, så burde den jo være der men nej.. Det er den ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

(I behøver ikke at foreslå guldgrund på olie/vand/eller andet -base for det skal være med husplads vand det jeg vil) :)

-Lars 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er spørgsmålet om du overhovedet ønsker et råd, når du kun vil med husblas.

Men ellers ville jeg foreslå dig at bruge en simpel spray lim over din skabelon og på glasset. Jeg tror ikke på den med husblas for hvad sker der så når glasset bliver vådt ?

V.h.  Håndværkeren

Man giver det engang lak for at beskytte bladguldet. Spraylim vil tage lidt af glansen fra guldet. Derfor man bruger husplads vand. Først det, så guldet, derefter skal det tørre og til sidst skal man lægge et lag lak oven på for at beskytte guldet. Så kan du vende glasset om og så ser du et helt rent guld motiv.
Vil det sige at man skal se bladguldet igennem glasset !
Netop. Ellers ville der ikke være nogen ide i at lave det på glas.
Årh det ved jeg da ikke hvad jeg skal sige til, for jeg har da nogle fine gamle vin glas med guldkant på kanten for oven
hehe det havde jeg ikke lige tænkt på men ja selvfølgelig :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også