Køb af materiale

Hej allesammen.

er der nogen der ved, hvor man kan købe træklodser i forskellige størelser
til 3d bearbejning, samt træ materiale til skilte. til en rimelig pris

og er der nogen der ved hvor man kan købe plast materiale af forskellig art til 3d emner samt foam materiale. :)

Mvh

Tomas

Tomas

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plastik og skum kan du selv støbe. Det er dog lettest at skære en form i træ, beklæde den med voks, og så støbe. At skære ud i en klods er lidt besværligt da skum er for blædt til normale knive/bor. Plastik der skal du også kigge på om ikke det er lettere at støbe end at skære. Både fordi du ofte kan lave plastikken hul, og også fordi der hurtigt kommer ujævnheder i plastik når man skærer pga. varmeudviklingen (kan modvirkes ved at skære langsomt, men så er man tilbage ved at det bedre kan betale sig at støbe hvis man skal lave mere end et eksemplar).

Træklodserne ved jeg ikke lige med. Jeg plejer at holde mig til ved byggerier og de lokale tømmerhandler, da jeg så får gratis rester, men jeg bruger det jo også kun i begrænset omfang, og evt. rester jeg ikke kan bruge til CNC fræseren kan ryge i brændeovnen. Skal jeg op og have noget specielt træ eller nogle "rå" udskæringener, så er det igen en velassorteret trælast eller nærmeste savværk. Importerede træarter køber jeg på nettet hvis jeg skal bruge dem, men der er det ofte svært at få ret meget andet end hylder og stavlimet træ.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis