Godkendelse ???

Er der nogen der har viden omkring godkendelser af importerede dele og hele bikes ?

Spørgsmålet opstår da jeg hører at man i DK skal godkende dele der osse er godkendt i et andet EU land.

Min ide er at tage til Sverige. Op til "Calle" og hente et stel og en forgaffel.
Derefter hjem til lille Danmark og bygge min egen bike. Altså en bike der kan synes i Sverige.

Er der nogen der har erfaring eller lignende til hvorledes jeg griber den sag an, samt hvilke problemer den danske stat kunne finde på at skabe for at hindre mig i mit forehavende ????

Som bekendt har det altid været yderst problematisk at få lov at bygge en ordentlig bike her i landet. Er forholdene omsider blevet mere civiliserede på det område ?

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nu nok hævde at forholdene længe har været højst civiliserede - men det bunder vist i terminologi. Jeg vil undlade at sende emnet "over hækken" ved at gå ind i en filosofisk-terminologisk disput over emnet civilisation. Derfor er mit bud et selvstudie. Det har jeg haft stor glæde af, både da jeg satte min cykel sammen og da jeg blev nysgerrig på andre ting. Der findes nogle aha-oplevelser gemt rundt omkring i alle vores love og regler m.v. Hvis du holder hovedet koldt og din logiske sans varm, kan du sikkert få dine svar sort på hvidt hos vores Retsinformation.

"Retsinformation er statens juridiske online informationssystem, som giver Dem adgang til love, bekendtgørelser og cirkulærer m.v. og til Folketingets dokumenter. Alle dokumenterne er indlagt i Retsinformations databaser."
http://www.retsinfo.dk

Jeg erkender...det er også et forum der kan rende mig i røven sommetider.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis