Punto varmer ikke.

Min punto fra 2002 varmer ikke ordentlig. Fik en mekaniker til at kigge på den og han mente det var termostaten. Den har jeg så skiftet nu. Den gamle termostat så mere åben ud end den nye, så kunne godt tyde på at mekaniker har ret
Har derefter forsøgt at udlufte systemet, men synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke. fyldte vand på. Tændte for varmen og åbnede de 2 udluftningskruer +påfyldningsdæksel. Ventede til der kom vand ud og lukkede så udluftnings skruer. Men jeg har stadig ikke ordentlig varme på.
Jeg har prøvet at åbne udluftning ved topedoplade og så starte bilen. Når jeg gør det så stråler vandet ud af udluftningshullet. Skal den det eller kunne det tyde på at slanger er stoppet med snask eller er det fordi toppakning er røget?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Det kan meget vel være dit varmeapperat-element i kabinen som er kalket - stoppet til.
Du kan da prøve med en gang køler-rens - for det er lettere bøvlet at skifte det varme element.
med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Nå men nu har jeg været hos mekaniker.
Den begyndte at koge over derude. Det har den ikke gjort før.
Han var ret sikker på at det var toppakning og gav den noget kølertætner.
Han mente at den sagtens kunne holde julen over med kølertætner.
Pris 45-5500 for at skifte toppakning, slibe topstykke og hvad der ellers skal skiftes i forbindelse med det.
Det er vel egentlig en okay pris eller hva?
Prisen er vel okay. Ja de topstykker er ikke gode på punto.
Har oplevet at der var en lille revne i topstykket.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis