Rimelig pris på malerarbejde?

Jeg har fået flytteopgørelsen fra min gamle udlejer på min gamle lejlighed. Lejligheden er 80kvm og han har malet vægge og fodlister en gang. Hvad mener I en rimelig pris på det arbejde inklusiv maling er?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har han selv lavet det?

Vil mene prisen er ca. 6-8.000,- incl. materialer hvis en prof havde lavet det.

Ca. 1 dags arbejde + materialer

Så han skal vel have ca. ½ delen, har har sikkert brugt bilig maling fra jem og fix eller sådan.
Og smøret det hele over på 1 dag, og han går vel ikke til ca. 400,- i timen
Nah... En 80 kvm lejlighed inkluderer vel også nogle værelser, såsom køkken og bad, som der ikke lige kan nøjes med et lag af den billige fra jem&fix. Herudover så er de 80 kvm vel kun gulv/loftsarealet, så der er vel en del mere i faktiske vægkvadratmeter. Hertil kommer så afdækning og oprydning. Og panelerne alene kan hurtigt løbe op i 5-6 timer selv hvis man opper sig.
Det tror jeg ikke på at man kan lave på 1 dag. 2-2½ dag MÅSKE, ihvertfald hvis det er en dygtig og hurtig maler.
Så lad os sige 20 timer af ca 400,- plus materialer ca. 3500-4000, totalt omkring 10-14.000,- inkl. moms. Tættere på de 10 i "landdistrikterne" og tættere på de 14 i de mere bynære områder. Det er prof prisen.
Hvis han så selv har lavet det, så vil jeg mene materialeomkostningerne plus 20-25 timer af 125,- (det er ca. en lærlinge timeløn, og nogenlunde det som man må "fakturere" sin egen timeløn til på bla. andelsboliger når man selv udfører arbejde). Så er det vel omkring 5-7 tusinde inkl. moms hvis han har brugt nogle ordentlige materialer, måske op til 2000 mindre hvis han bare har brugt det arveste lort han kunne finde.
Bare bed om at få en kopi af regningen fra det pågældne firma der har udført opgaven den skal de udlevere. Men gav selv 9500 for 3 år siden for en lejlihed på 60kvm

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

10.000-12000 Alt inklusiv er nok i det leje en prof vil tage.

Fiahgt, jeg er ikke sikker på du har krav på at se regningen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
hvad kostede det Djerik?

Vigtigt når man flytter ind,- læs lejekontrakten grundigt mht hvad der står om istandsættelse. Man bliver tit overrasket desværre.... I Min sidste lejebolig var jeg "så heldig" at den ikke var sat i stand da jeg flyttede ind, ud over at gulvet var slebet. Jeg havde sørget for at få papir på det. Udlejer prøvede godt nok med alle midler at fakturere mig for en istandsættelse, men sagen kom for huslejenævnet og de gav mig medhold, som udlejer så rettede sig efter.

mvh jan
Annonce
Fiaght
Bare bed om at få en kopi af regningen fra det pågældne firma der har udført opgaven den skal de udlevere. Men gav selv 9500 for 3 år siden for en lejlihed på 60kvm


For nu lige at bringe en gammel sag op. Man skal IKKE udlevere regning. Tidligere lejer har ikke krav på at se en regning. Min broir har lige haft en lignende sag, og har været ved advokat med den. En tidligere lejer, har ikke krav på nødvendigvis at se regninger jvf bolig advokaten

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg vil gerne takke jer alle for jeres gode indlæg. Efter hvad I skrev, så virkede malerprisen ok, men jeg kontaktede udlejer da der var sat 1500 kr. af til rengøring og 500 til rengøringsmidler m.m stod der. Min søster og jeg havde gjort lejligheden tiptop ren, og det sagde udlejer også ved fraflytningen, så jeg var noget overrasket over regningen på det. Jeg ringede og hørte hvorfor det var der, men det kunne han ikke sige på stående fod, men ville vende tilbage når han havde været på kontoret. Det passede dog også med at det fik fraflytningen til at løbe i plus på godt 2000 til ham i forhold til det betalte deposition, så jeg har ham lidt mistænkt for at ville tjene lidt ekstra op til jul :) Jeg har ikke hørt fra ham siden...
Hej alle.

Det er svært at sige prisen, fordi hvert organ har en anden priser.

Min pris være omkring 8.000 kr ink. material.

Men jeg skal see første lejlighed...

Danmag/malerfirma (Århus)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også