Bøvl med Lenovo ThinkPad netkort og Zyxel router

Jeg har været ved at installere 3 nye Lenovo T400 og 1 Lenovo T500 ThinkPad bærbare og på samtlige maskiner, har jeg oplevet store problemer med datatransmissionen til og fra min trådløse Zyxel Router fra Cybercity.

På den ene af computerne har jeg fået udskiftet netkortet - det løste ikke noget. Og jeg har akkurat fået udskiftet den gamle trådløse Xyxel router fra Cybercity med en ny. Dét har heller ikke løst problemet.

Der er ikke noget problem med at computerne registrerer den trådløse router med fuld signalstyrke, men selve datatransmissionen er nede i 1.5 kb/s - og det er jo stort set ingen ting og særdeles ubrugeligt.

Jeg har derfor tilsluttet en trådløs NetGear router i forlængelse af min Zyxel router, og når jeg tilslutter de nye computere til NetGear routeren, er der ikke noget problem... Udvekslingen af data kører problemfrit.

Lenovo giver routeren skylden - og internetudbyderen giver Lenovo skylden. Og jeg er bare pisse træt af bøvlet, og at jeg nu skal have to routere stående....

Desuden har jeg en cirka 2 år "gammel" Lenovo ThinkPad, der uden problemer udveksler data med routeren - foruden en 1½ gammel Toshiba, der heller ikke er noget problem med.... Den førstnævnte kører XP og den sidstnævne VISTA, så det er heller ikke dér, hunden ligger begravet.

Men besynderligt er det. Har andre oplevet det samme - og i så fald, har I fået løst problemet smartere end jeg?

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er uden det mindste tvivl kompatibilitetes problemer med den pågældende router og netkort, jeg ville for god ordens skyld sørge for at samtlige drivere er opdateret og firmware er opdateret på routeren. Sidst men ikke mindst, så vil jeg i fremtidne fraråde dig at tage imod en router af mærket Zyxel, enten skal det være Linksys, Trendnet eller Cisco.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Du kan altid prøve og opgradere frimware på din zyxel router og opdatere driver på dne lenovo.

Men spm der er næcn vil jeg selv vælge en Linksys eler Cisco fra CC.

Har selv TDC idag og har haft flere "un"wired router hvor jeg tit fald ned på ikke noget forbindelse selv om jeg står 1-2 m fra routeren.

På den anden side kan det vre vægge der forringer dit trådløse signal.
Alle drivere, bios, firmware og andet tænkeligt diller daller er forlængst opdateret, og intet hjalp :-(

Da jeg til sidst ikke gad bøvle med lortet længere, "løste" jeg problemet ved at tilslutte en trådløs Netgear router i forlængelse af min Zyxel. Cybercity vil naturligvis ikke hjælpe med at overflytte data til den pågældende router, da det ikke er "deres" - men nu kan jeg da komme på igen....

Og så kan jeg bare konstatere, at der efterhånden er opstået alt for meget bøvl og besvær med Lenovo ThinkPads generelt, og min tredje ThinkPad bliver hermed også den absolut sidste. Ud af 5 helt nye maskiner, har der ud over netkortet på dem alle - være problemer med hele tre maskiner.

Den ene er var der en lysende streg gennem skærmen, da jeg tog den ud af kassen d. 9 december - og den er stadig ikke blevet lavet eller udskiftet trods On-site garanti :-(

Den anden crasher konstant - også selvom der intet er installeret på den. Og det kan først blive løst i den nye år, da alle DVD´er til Rescue & Recovery skal komme fra Ungarn...

Og den tredje fungerede nekortet ikke, da den blev taget ud af kassen, og det tog 2½ uge at få lavet!

Nårh ja. Så havde de også lige glemt at fortælle, at de fire maskiner var installeret med VISTA Business 64 bit - en version rigtigt mange programmer desværre ikke understøtter, og hvor det heller ikke er muligt at konvertere dem til dansk.... Så det har været en særdeles fornøjelig december i Lenovo´s vold!

Godt nytår :-)

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Impressive, jeg har arbejdet i en virksomhed hvor jeg har serviceret Lenovo/IBM bærbare og de er absolut de mest stabile, har selv ejet 3. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
Ja, jeg har nu også ejet tre selv, da det har været de mest stabile maskiner, man kan tænke sig.

Men jeg må samtidig erkende, at det absolut er slut nu. Een ting er, at der kan være fejl på maskinerne, når man får dem - en anden ting er, at jeg skal bruge oceaner af tid på at diskutere det med Lenovo, og samtidig ikke kan få repareret lortet, der teknisk set og uden diskussion kan betegnes som DOA....

Det skriger jo til himlen, at jeg endnu ikke har fået ordnet en defekt skærm på en business-maskine, der blev leveret d. 5 december og taget ud af kassen - fordi Lenovo endnu ikke har registreret On-site garantien. Og maskinerne er sgu købt direkte hos Lenovo - hvilket ganske enkelt gør det alt for amatøragtigt...

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

lidt gamel tråd - men alligevel
du bruger vel lenovo access connection til at sætte det trådløse op ?
her vil du kunne se hvilken kanal dit eget tråløse access punkt benytter (og mere vigtigt hvilke kanaler dine naboer bruger...) - du kan også her vælge om du kobler op til din routers 2.4 Ghz eller 5 GHz (hvis den har begge typer aktivt på samme tid), da det fremgår af listen som access connections viser (modsat windows egen wifi manager)
sæt blot hak i "vis detaljer" når du browser efter netværk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis