Import af CBR 1000 ´Årg 1988

Ved du hvad jeg helt specifikt skal se efter på en mc fra Tyskland!? Har fundet én som har kørt ca. 50.000 km til den latterlige pris af 1850 EUR / ca. 13.500 kr??!!?? Jeg er opmærksom på told & skat gerne vil have en "krig" for at jeg kan få DK nr-plader på den. Men det er ikke der jeg er nærvøs. Det er mere omkring hvilke papirer ska der følge med ved en evt. handel med en Tysker?

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Falckmand

Der skal følge præcis de samme papirer med som i Danmark - dvs registreringsattesten, og evt en kvittering for at de tyske nummerplader er afleveret på en tysk motorkontor. Kan du ikke dokumentere at cyklen er afmeldt i Tyskland, kan du ikke uden videre få danske nummerplader til den da den da den naturligvis ikke kan være registreret to steder på samme tid. Det kan dog klares med en uderskrevet erklæring fra din side, men der er jo nok papirnusseri i forvejen når man skal importere sådan en sag.

Alt om betaling af afgift mm kan du selvfølgelig finde på Told & Skats hjemmeside sammen med alt hvad du skal bruge af skemaer.

Du skal være opmærksom på at der har været en 100 Hk grænse på MC'er i Tyskland (om den eksisterer endnu ved jeg ikke) hvorfor din CBR 1000 kan være droslet ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis