Lavt-ekspanderende fugeskum

God morgen,

Har lige monteret ny hoveddør og skal hygge mig med at fuge den i aften - men vil gerne lægge en skum-fuge på midten af karmen (har ca. 15 mm fuge) for at give lidt ekstra stabilitet til døren (og lyddæmpning).

Nogen der kan anbefale en lavt-ekspanderende kvalitets-skum (helst ikke til pistol).

Tak!


Mvh.

Jan R.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg mener at præcisionsskum (Danalim) ikke ekspanderer særligt meget. Men husk på at hvis (når) der opstår et fugeslip så kan vandet komme ind og blive suget op af skummet - og aldrig komme væk igen. Fyld hellere hullet med sten/glasuld.

Tak!

Er godt klar over fugtproblematikken - men har omvendt aldrig set det i praksis (kun hvor klimaskærmen var kraftigt medtaget).
Og fugtoptagelsen er trods alt begrænset, så jeg tvivler på, det kan skade træet.


Mvh.

Jan R.
nu søger du skum der ikke ekspanderer meget, så problemet er måske ikke så stort. Men ofter bruges der en billig skum som ikke er til at styre, og så skærer man det overskydende af, og det åbner helt op for opsugningen. Da jeg arbejde som fugemontør skiftede jeg indimellem fuger hvor der bagved sad pjaskvådt skum. Men det grundlæggende problem er jo nok egentlig at der er mange der ikke tjekker deres fuger jævnligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis