Opsætning af fliser på væg i bruseniche

Hejsa,

Vores bruseniche er i dag beklædt med glasvæv og vådrumsmembran indenunder. Der er nu gået hul på både glasvæv og membran, efter at ungernes badekar har skrabet op ad kanten utallige gange. Nu påtænker jeg at rive glasvæv og membran af, og opsætte fliser på væggen i stedet for. Råvæggen bagerst er af beton, så jeg forestiller mig følgende :

1)    Fjerne alt materiale helt ind til  betonen
2)    Slibe og evt. lappe betonen, således at denne er helt lige og glat
3)    Opsætte fliser / klinker direkte på betonen uden først at påklæbe vådrumsmembran

Lyder dette som en holdbar løsning eller ?

Behøves jeg vådrumsmembran når væggen er af beton, og i givet fald, er det til at have med at gøre ?

Venlig hilsen Carsten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil anbefale dig at påføre vådrumsmembranen, det er ikke så svært at påføre membranen,
du bruger en 4mm tandspartel overhele væggen, så vender du den om med den glatte side, og glitter til du har en glat overflade på ca 1mm-2mm lagtykkelse

<p>Marc.</p>
Det er lovkrav at du påføre vådrumsmenbran og du kan få noget som du ruller på med en malerulle + pensel så det er ligetil og slet ikke svært !

Det ville være dumt ikke at gøre det hvis i får en vandskade og forsikringen så ikke dækker pga det !!!

Har brugt lips vådrumsmembran...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du fjerner alt det gamle indtil du har den rå betonvæg, så ville jeg reparere væggen med vådrumsspartel, hvis den er meget slem (læs ujævn) ville jeg pudse den om.
Bagefter som Brixxx skriver skal den have vådrumsmembran, har ikke prøvet de andre mærker; men lip er ihvertfald lige til at gå til.
Du køber et sæt og det hele er i en kasse med brugsanvisning osv.
Og der er rigeligt til et helt badeværelse.
Til slut kan du så sætte fliser op og glæde dig over at det er lavet rigtigt...

Tusind tak, for hurtige og præcise svar.

Jeg var blot itvivl om det med membranen og lovkrav. Men det lyder som om at det er rimelig til at gå til, og så ved jeg også hvad keg skal bruge min juleferie på :-)

Mvh. Carsten
Cerasit laver en 1 komponetn vådrumsmembran der skal males på af 2 gange. I min verden er det kanon at arbejde med kontra det grønne 2 komponent.

Lars
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lip laver også en 1 komponent, den hedder vs30.
Den er lys grå, så den er nem at tegne op på.
Det er den jeg har brugt...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Carsten; Har vævet været i fugtzonen eller vådzonen?

Hvillken maling er vævet malet med? hvordan har jeres erfaring været med væv i badeværelset ud over at ungernes kar har skrabet det og revet det itu?


kh. hilsen Mr. GDS 0

siden i har haft det i brusenicheen,; har det vel været udsat for direkte vandpåvirkning?



kh. hilsen Mr. GDS 0

Hej,

Vævet har været i vådzonen, og er malet med noget hvidt vådrumsmaling, kan ikke lige huske hvad det hedder.

Der har ikke været nogle synderlige problemer med væv i brusenichen, men jeg ville dog altid foretrække fliser.

 

/Carsten

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også