Varmepumpe i båd?

Hej
Jeg vil høre om der er nogen her på forum som ved om der findes varmepumper som egner sig til båd? Jeg har hørt at de havde en i Bilka sidste år,hvor udedelen kunne monteres i maskinrummet,men den har de ikke mere.
ReneMik
Hej Jeg vil høre om der er nogen her på forum som... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige nu kl 23.45 er der 4 grader uden for,og inde i båden er der 23 grader,jeg har ikke isoleret den jeg ville først bo i den en vinter.Jeg har et Eberspacher 4300 til at varme båden med,det er ok,men det koster 8 liter diesel i døgnet,det er derfor jeg søger en varmepumpe de skulle være billiger i brug,men dem jeg har set på er indedelen for stor.Båden skal på land ca hver andet år og have ny bundmaling ja så er det jo bare at få den løftet op på land.
Hvis du smider yderdelen i maskinrummet vil du jo få kulde i maskinrummet og varme selve båden? spørgsmålet er om du kan komme af med nok kulde i det lille rum.
Omvendt - hvis du vil bruge den til at køle båden under en hedebølge vil du få meget varme i maskinrummet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja det har jeg fundet ud af,yderdelen skal stå på agterdækket,problemet er inderdelen som er for stor til at have inde i båden.Det ville være smart hvis man kunne sætte inderdelen til de eksisterende luftslanger, det ville være et godt alternativ til oliefyret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis