Rullepølse, leverpostej,rødkål

Hej Jeg ku tænke mig nogle gode opskrifter til en godt krydret rullepølse, en ditto leverpostej...og til god gammeldags rødkål..som vor mot troede hun lavede den..!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Henrik H den 14-12-2008 17:48
Hej Jeg ku tænke mig nogle gode opskrifter til en godt krydret rullepølse, en ditto leverpostej...og til god gammeldags rødkål..som vor mot troede hun lavede den..!!

Så kunne du jo prøve at Google dem, det giver dig med garanti masser af mulighedder.  Prøv at Google krydret rullepølse, og få dig en på opleveren
Har du husket at anskaffe dig en rullepølsepresse?
Husk at koge lagen godt og grundigt ind. Jo mere jo mere fast bliver din rullepølse. Peber og hvidløg er altid godt i en rullepølse, men ellers for hånden værende krydderier med rund hånd, giver pølsen karakter.

Har selv gjort mange gode rullepølser, men spægelsen trænger sig på! :(

Med venlig hilsen
ktm

 

leverpostej: 200 g spæk 300g lever ½ l mælk 2spsk margarine 3 spsk mel salt og peber 1 mellemstort løg.
smelt margarinen, kom melet heri og opbag mælken til en tyk sovs, deri kommes løg lever og spæk, og s & p, smag den til må godt smage lidt "stærkt" af peber dette forsvinder når den er kold.
dukan også komme timian i eller bruge røgetspæk.

rødkål: 1 rødkål, 1 liter eddike ca. 1 kg sukker. saft 2½ dl, ribs saft rød blandet saft ligemeget.
lad rødkålen koge op i eddike og saft, før du kommer sukker i derved undgår du den brænder på. skal koge i 45 min til 1 time til den er godt mør, skal den gemmes kan den med fordel koges knap så mør da den så ikke bliver smattet når den varmes igen.
skal evt have mere sukker men det kan du smage dig frem til, det er en smagssag.

held og lykke hilsen hennrik :) kokken

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Hjemmelavet Rødkål
Ingredienser:

2 Kg Rødkål
4 dl Lagereddike
1 spsk. Salt (tilsæt ½ spsk og smag til med resten)
300 g Sukker
4 dl Sød Ribssaft
1 spsk. Atamon

Forberedelser:

Snit kålen i passende stykker, enten strimler eller mere fint, tykke eller tynde skiver, det er helt op til en selv hvad man syntes bedst om. Dog skal man huske at det skal koge længere jo tykkere stykkerne er.

Tilberedning:

Rødkål og eddike sættes til at simre ca. 1 time, herefter tilsættes saft og der smages til med sukker og salt, kog videre ca. 25 min til rødkålen er tilpas mør. Det er en smagssag hvor mør den skal være, så prøv at fiske et stykke op engang imellem og smag på det. Tilsæt atamonen og rør godt rundt. Hæld rødkålen på glas og sørg for at lagen dækker, sæt låg på mens rødkålen stadig er rygende varm, det vil skabe undertryk i glassene og de vil kunne holde rigtig længe.

Kommentarer:

Laver man rødkål til f.eks. julemaden kan man tilsætte appelsinsaft og kanel, det giver en lækker smag, bare husk ikke at overdrive.

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis