tætning rundt om vindue

Hej!

Jeg er ved at renovere min stue... i den er der et kæmpe vinduesparti... Rundt om den er der stoppet sådan noget hår ind, men kan mærke at det trækker en hel del ind hele vejen rundt... Der er vel ca 15mm revne i snit hvor der er fyldt ud med det her hår...

Jeg overvejer at hive håret ud, fylde isolering ind og skumme efter og skære det af...

Men er det måden på det?

Det ser fint ud udvendigt hvor der er stoppet sådan noget gummi-asfalt agtigt noget ind der ligger pænt...

På forhånd tak...
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er udefra du vil isolere og lukke det anderledes, så skal det som er der nu fjernes, og så ville jeg komme noget bagstop bånd ind i revnen (det er sådan noget gråt pølse) i den mm så det kan fylde ud, og så presse det ind (der skal ca være 1 - 1,5 cm hul fra bagstop bånd, til yderside af mursten), så der er plads til at lave en fuge med noget byggefuge. Der glatter man så efter med fugepinde, eller sin finger, det syntes jeg er ligeså nemt, og så hele tiden dupper den i et glas med sulfovand, så hverken pinde eller finger hænger i fugen... :) Har selv gjort dette flere gange på vores hus.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

hejsa rustkongen, den korrekte metode er så vidt jeg er orienteret at ligge fugebagstop ind og så fuge op med en gang acryl eller silikone, du skal dog lige være opmærksom på om der også er fuget med en tæt fuge udvendigt, det er det dog nok ikke hvis du kan mærke et decideret træk igennem. på ydersiden kan du bruge et selvekspanderende fugebånd.

Hej.

Muligvis er det ikke en utæthed, måske er det den store glasflade som laver uro i luften.

En anden ting du skal tænke på er selve sammenmuringen i falsen, er den massiv?

 


PE

nu er det en lejlighed... hvis vi er rummet fra enden er det jo en firkant af beton elementer... hele enden består så af et træskellet med et stort vindue og en altandør i... Og så er der så ca 15mm luft fra træskellettet ud til beton'en hele vejen rundt hvor der så er stoppet det her hår ind...

Men jeg er sikker på det er der... det blæser direkte ind...
Annonce

Hej.

I hulrum hvor kulde og varme mødes, der vil der trække meget med kold vind.

Måske du sku give det en omgang Aluthermo

 


PE

jeg skal bare vide hvad jeg skal fylde hulrummet op med da jeg under alle omstændigheder vil forny det der gamle hår-lignende produkt der sidder der nu... Når det er fyldt op, kommer der gips uden på helt ind i hjørnet så det vil under ingen omstændigheder kunne trække ind i stuen bagefter...

Det udvendige kommer først næste år hvor der bliver sat nyt ekspansionsbånd i :)

Det nemmeste ville jo klart være at skumme hulrummet op?
jeg ville helt klart gå efter at ligge fugebagstop og så en fuge, det ville da kun være marginalt mere besværligt, det er dog mærkeligt at det skulle trække specielt meget når der nu er den fuge udvendigt (som jeg går ud fra er et fugebånd).
Skrevet af ziwe den 14-12-2008 17:58
jeg ville helt klart gå efter at ligge fugebagstop og så en fuge, det ville da kun være marginalt mere besværligt, det er dog mærkeligt at det skulle trække specielt meget når der nu er den fuge udvendigt


det ka godt være det ikke ligger rigtigt over det hele det ekspantionsbåd på udvendig side... jeg kan ikke se det for nogle lister der er sat på...

Jeg tror jeg stopper isolering ind, fugebagstop og så stopper en siliconefuge i :)
hvor gamle er de vinduer ?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis