Ingen varme i stue-etagen, men masser af varme på 1. sal

Håber ikke overskriften er alt for kryptisk.
Vi bor i et rækkehus fra midten af 70'erne, af den type der blev bygget en masse af, på den københavnske vestegn.
Vi har i denne kolde tid et mindre problem.
Vi har vores eget fyr i bryggerset, og det leverer oceaner af varme i vores radiatorer på 1. sal. Varmt vand er der også rigeligt af, og det er i hele hytten. Problemet er, at radiatorerne ikke virker i stue-etagen. Vi har 4 ialt, og ingen af dem virker. Har prøvet at løsne ventilen på siden (Der hvor der normalt kommer luft ud). Der kommer dog kun vand ud, og ingen luft.
Beklager på forhånd hvis det er et tåbeligt spørgsmål, men jeg er, at best, nybegynder ud i gør det selv. Skal jeg vedhæfte billede af fyret, for at nogen har en realistisk chance for at hjælpe, gør jeg selvfølgelig gerne det.
Mvh
Henrik

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sker der hvis du lukker for radiatorne på 1.sal ?? Kunne være cirk-pumpen der står stille ??
Er der evt. 2 strenge?? en til stuen og en til første, vil jeg kikke om du har en snavssamler der evt er stoppet..
Sku da et træls tidspunkt at "lege" med sådan noget..

Mvh Jan J
Det er et meget usmart tidspunkt......
Efter jeg har slukket for varmenpå 1 sal, er det som om, at fyret larmer markant mere end det plejer.
Jeg har ingen anelse, om det med strenge, har jeg ingen anelse om, desværre.
Prøver at vedhæfte billeder af fyret, i håb om at det hjælper.
Prøv lige og luft det hele ud og start med et lufte din pumpe ud.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej..
Skal man rense en snavssamler, skal man selvf lukke for vandet...

Jeg syntes det ser ud til der er en skrue i enden af din cirk-pumpe.. Prøv at skrue den af, og se om pumpen kører rundt.. Hvis ikke, så prøv med en skruetrækker om du kan dreje den.. så kan det ske den går igang ???
Når du gør det, kan der komme lidt vand, men ikke vildt.. bliver måske lidt varmt :-)

Mvh Jan J
Annonce
hvad mener i med snavssamler? der kan vel ikke komme snavs i et lukket system?? og da slet ikke med vand i ?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ved du om der er thermostat ventiler på dine radiatorer ?  hvis der er det så prøv at afmontere den yderste del og se efter om den lille metalstift der kommer frem kan bevæge sig frit - ellers prøv at banke meget forsidtigt på den f.eks. med en skruetrækker så kommer den måske lør - ellers må du udskifte den del det kan man gøre uden det store vandspild vhis man er lidt hurtig - hav den nye klar skru den gamle løs til du kan dreje den med fingrene og byt den så hurtigt ud med den nye - håber det hjælper dig

Hilsen Polobjørn 


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis