Lokalisering af rørskade

Er der nogen, der kender en god og alternativ metode til at finde en rørskade i skjulte radiatorrør? Jeg har konstateret en langsomt tryktab i min ekspansionsholder (ca. 1 bar om måneden), men kan ikke finde nogen lækager. En tekniker har forsøgt en sporing med radioaktivt stof, men har ikke kunnet finde noget. Han siger, at det siver så langsomt, at man ikke kan finde stedet.

Fra forsikringen siger de, at jeg må vente på, at hullet bliver større, så mere vand løber ud, men det har jeg ikke lyst til at vente på. Imens siver der vand ud i murværk og beton.

Jeg tænker på at sætte så meget tryk på systemet, altså fylde så meget vand på, at hullet vil blive blæst op (så ka' de lære det), men det virker temmelig ukontrolleret og uforudsigeligt.

Nogen ideer eller erfaringer?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at høre forsikringen om de vil betale for en termo grafiering.. tror det vil lokalisere dit problem ??
Mvh Jan J
Ellers såvil du kunne fremprovokere hullet og evt flere med en trykspand. Men så er det ikke sikkert at de vil betale for det. Har du prøet at lukke for din gulvvarme i en lille uges tid for at se om det er der.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis