Hjælp til DVD og fladskærm

Jeg skal ud at købe min første fladskærm. Vores 16 år gamle Philips kan stadig, meeen...

Min Sony DVD afspiller har ikke HDMI udgang, men en "digital out" bestående af en coaxial og en optical udgang. Er der nogen der ved hvad man kan bruge dem til på en ny fladskærm? eller skal jeg bare købe en ny afspiller med det samme

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har visknok fundet svaret, det er kun lydudgang, så der må nyt til
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeps. Det er korrekt. Er du MEGET glad for din nuværende afspiller kan du dog i specialbutikker (ej elgiganten ol.) købe en scart->HDMI konverter. Den skal dog tilsluttes strøm, så udover investeringen (omkring 5-700,-) så skal du også lige smide et par w strøm oveni. Så besparelsen ved at gå over til fladskærm er hurtigt tabt hvis den kører hele tiden. For omkring en tudse kan du dog få en gangske fin dvd optager istedet, det er grunden til at de fleste forhandlere ikke engang gider at have en scart->HDMI box på lager.
Jamen selvf skal du have en anden dvd afspiller.. når du vælger at købe en fladskærm skal du bruge krudtet på at optimere dine signaler så meget som muligt. Hvis du ikke er "klar" på det, mener jeg du sansynligvis er bedre tjent med at beholde dit analoge tv.. Brug noget tid på at købe den for dig rigtige fladskærm. Det er en meget forviret verden du træder ind i.. så find ud af hvad der er vigtig og ikke vigtig.. Jeg tænker på udseende, kvalitet, pris, udgange o.s.v

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis