Speedometerkabel

Jeg kører VZ800X, bedre kendt som Marauder, og den har jeg ombygget, eller forbedret, på toogfyrre punkter, herunder har jeg udskiftet fabrikkens upræcise "plastikmonster" af et speedometer med et tysk speedometer i kvalitetsstål, som har en korrekt visning. Imidlertid er afstanden imellem lygtehus og speedometer formindsket i forhold til afstanden imellem de originale dele. Altså har jeg set mig nødsaget til at øge bøjningen på metalstykket imellem speedometeret og lygtehuset. Det er et eller andet sted imellem svært og umuligt at bøje dette stykke til en permanent form, uden det får et "knæk" som slider hård på kablet. Det kan ikke opvarmes da "gummi-fortsættelsen", der lapper over metalstykket, vil smelte.

Jeg har naturligvis forhørt mig hos forhandlerne om hvorvidt der findes et alternativ til det originale kabel, men officielt er der intet at komme efter. Virkeligheden kan være en anden. "Koblingen" til speedometeret er standart. For mig ser "koblingen" ved hjulet ud til at ligne alle andre jeg har set!? Jeg synes bare ikke jeg vil købe dyre kabler for at undersøge om et af dem skulle passe, når ingen har givet mig håb.

Kan nogen konfirmere at "koblingen" ved hjulet er lige så standardiseret som "koblingen" ved speedometeret?

Kender nogen til et alternativ til det originale kabel med en kortere eller mere krum metalbøjning ved speedometeret?

Kender nogen en metode der måske kan bruges til at bøje dette lidt "fleksible/elastiske" stykke metal yderligere, uden jeg får et decideret "knæk" på stykket?

------------------
Venligst

Thye

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke hjælpe dig med dit konkrete problem.

Til gengæld vil jeg tro at der i Danmark, Sverige eller Germanien findes klubber eller foreninger der udelukkende har interesse i dit mc-mærke.

Prøv at søge efter dem på nettet, der må være nogen dér.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis