Erfaringer med billig sømpistol

Hej,

Er de store billige sømpistoler fra HN, Bauhaus, m.fl. anvendelige til mindre opgaver (udhus, carport, hegn, etc.) eller er de så dårlige (fejlskud, blokeringer, etc) at de ikke er brugbare til mere end en lille håndfuld søm ad gangen? (Vil blive brugt på 2HK kompressor med vandudskiller og tågesmører).

Jeg står og skal bruge en "stor" sømpistol (50-100mm ringsøm), og da den kun skal bruges lejlighedsvis, skal det være en af de "billige" modeller (Harald-Nyborg 1000kr, Bauhaus 499kr).

Er der evt. også nogen der kan fortælle hvad forskellen på HN's og Bauhaus' modeller er? Som det meste andet "billig" værktøj, er det stort set kun farven der varierer, men en faktor to på prisen (og HN er dyrest) er betydeligt mere end de almindelige prisvariationer på det billige værktøj.

Og til dem der har erfaringer med mellemstørrelse pistoler. Hvilken dykkerstørrelser (og dermed pistol) er bedst til allround brug F16 (1.6mm) eller D15 (1.8mm). Tænker både anvendelsesformål og tilgængelighed af dykkere.

mvh
Martin Strandbygaard

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt en af de store fra harald nyborg til omkring 7-800,- for et halvt års tid siden. Den er lidt irriterende med de sidste 6-7 søm hvis man ikke bruger en tågesmører. Men gør man det, så fungerer den faktisk fint. Jeg valgte så at købe et "sæt" med både kompressor og pistol hvis jeg en dag skulle få brug for at skyde mindre søm i noget. Kompressoren har jeg dog allarede måttet bytte 2 gange siden. Jeg har ikke haft brug for den lille sømpistol eller malerpistolen og jeg købte ved samme lejlighed, så jeg ved ikke hvor godt de virker.
Vi har også den store fra Harald Nyborg og har bygget et helt hus med den uden problemer. Der skal bare bruges en tågesmører og en rimelig kraftig kompressor for at få tryk nok.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene.

Mine egne søgninger tyder også meget på at de billige modeller virker fuldt tilfredsstillende.

Imellemtiden har jeg i nuværende nummer af "Skurvognen" fundet en Tjep 34/100 til 1250,- incl. moms, og de ekstra 250,- ifht. Harald-Nyborg synes godt givet ud, for den virker væsentligt mere gennemført (listeprisen de fleste steder er jo så også tættere på de 3kkr).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også