Nytårsfyrværkeri

Hvert år når nytåret nærmer sig, vågner min indre drengerøv.
Jeg bliver som en 14 årig knægt, sidder savlende og studere diverse reklamer med krudt og kugler, skal jeg købe der eller der ??
Når jeg så står i butikken og kigger på sagerne, melder tvivlen sig er det nu også pengende værd ??
Har mere end en gang prøvet at købe noget halv pebret noget og siden blevet slemt skuffet når jeg har brændt det af og det ik har levet op til forvendtningerne.
Omvendt har jeg også købt billigere ting der har været overraskende flotte !!
Jeg savner lidt nogle anmeldelser fra forbrugere af nytårskrudt.
Har du gode eller dårlige erfaringer med de forskellige mærker og butikker??

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
T. Hansens hjemmeside kan du se en lille film med hver af i hvert fald de større raketter og batterier, som de forhandler. Det samme gælder Jem & Fix. Harald Nyborg har ikke film, men har vist nogenlunde samme udvalg som J&F (de ejes af samme selskab)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hov hov, Håndværker!!
Nogle giver flere hundrede for et elastikspring der varer ca. lige så lang tid...

Jeg vil tilslutte mig tanken om det er det hele værd.
Jeg er stort set ligeglad med om det siger bang, bare det er flot. Og det ved vi ikke før vi har skudt lortet af!!
Jeg har kastet så mange blålyn og granater at jeg ikke har tal på det, og resultatet er det samme hver gang... et drøn efterfulgt af en trykbølge!!
Kan jeg derimod få lov at se flotte farver sammensat af flere "blomster" er jeg helt med.

Jeg har været med til Regatta i Silkeborg, et par gange. Der holder de DM i fyrværkeri. Og de kan satme lave nogle flotte shows. Og så ligner det lokale "Fetival-afslutning" bare noget fra Jem og Fix.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
håndværkeren.

har du prøvet at teste dem inden du køber dem om de virker

og hvor længe de holder.  bang knas og hyyl!!!

ideen stammer fra de om de røde "kasser" med rude i

der hænger på væggene i forskælige rum

om de virker med stilletsko.!!! dingelingelingeling.!?!

så kommer de røde biler med stiger slanger og blå blink.
Nytårs aften, er en af de fedeste dage på hele året.

Har også været til Regatta i Silkeborg et år, det er så vildt.... Desværre kunne jeg ikke i år.
Bruger også lidt pengen på det, og ja der er alt for stor forskeld på priser og hvor god en "effekt" der er i.

Køber normalt "billige" ting, der får man normalt mest for pengene. 6-8 skuds bomberør syntes jeg giver mest valuta for pengene, men der er vi også helt nede i den billige ende.

Ville godt være fyrværker... Har tænkt på det nogle gange, men det forbliver nok kun en drøm.

Vi skulle have fat i nogle krysantemumbomber, bare nogle små, 2", 4", 6" eller 8".... Nå skal nok lave være med at drømme mere.... Men de er så fede når der er mønstre / symboler i. Hvor set nogle med røde hjerter i..... uha der var flotte.

-----Nyt:
Nu troede jeg 8" var meget.... men det er vist ikke noget.

World largest fireworks! (48 inches shell !!)
http://www.youtube.com/watch?v=Yh1burSYVlM&feature=related

Hvem skaffer  mig 3 stk til nytår?
Annonce

Hej

Albino : Tak for tippene angående de der filmklip fra jemogfix osv.
Men tænkte nu mere på praktiske erfaringer med de forskellige mærker.

Håndværker : Tjaaaa sådan er der jo så meget, man kan jo også gå  i byen og spise og give en f...... masse penge for det, for ikke at snakke om hvad de våde varer koster !!
Såååå, det er jo lige før man sparer penge sammen ved at stå hjemme i haven og brænde krudt af...

Og det der Regatta kunne jeg ellers godt tænke mig at have set, så det i TV.
Meeen fyrværkeri skal ses live...
Men stadivæk efterlyser jeg input hvis nogen virkelig har fundet STEDET at købe nytårskrudt...(lovligt selvfølgelig)

Problemet med personlige erfaringer er, at de fleste er så pælestive, når de fyrer raketten af, at de ikke er i stand til at give en fornuftig anmeldelse af, hvad de har oplevet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hehe, ja jeg mindes også et år hvor jeg havde indkøbt diverse lovende effekter og næste dag kunne jeg ik engang huske jeg havde fyret det af.
Ik så smart...

Okaey håndværker, men det er jo så en anden historie og ik lige emnet i denne tråd !!
For at svarer dig i samme sprog...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis