Elselskab?

Hej!

Jeg læste lige et indlæg om elselskabet modstrøm og fik blod på tanden... kan man uden videre bare skifte selskab?

Og hvor kan man se hvilke selkaber der findes o.s.v...

Jeg har i dag energi nord og kunne da godt tænke sig at se om man kunne spare lidt...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har både hørt og læst en del af det snak om at vi bare kan skifte El selskab, der er bare det ved det at det i praktik ikke er noget du tjener ret meget på, og så skal du også være klar over at du ikke helt kan frigører dig af dit nuværende selskab, det er nemlig dem der ejer den måler du har siddende og kablerne der forsyner din husstand. Så det du eventuelt vil kunne købe billigere andetsteds skal dit gamle selskab nok bomme dig for i leje af deres indstalationer i din husstand.
Kig på din elregning. Den er udspecificeret. Der er afgifter, målerleje osv. Det ENESTE du kan "skifte" ved at vælge en anden leverandør er "markedsel", normalt ca. 40-60 øre pr kwh. OG da prisen på denne ydelse er så lav, så sparer du måske 3-5 ører pr kwh. Ganget ud i et normalt husstandsforbrug, måske et par hundrede om året, plus du nu får TO regninger. Så spørg dig selv om du gider. Jeg har ikke gjort det for pengenes skyld, men fordi jeg vil sende et signal til Nesa/KE/Dong om at det ikke er fair at tage 20% ekstra for strømmen når man bor i KBH end i resten af landet. Plus jeg har valgt energi midt fordi de sponsorerede sol1000 projektet. Selvom jeg ikke personligt kan få solceller af dem fordi jeg bor uden for forsyningsområdet, så vil jeg gerne støtte initiativet. Plus deres priser er ganske fair.

Den sore besparelse ligger i at få installeret en vindmølle eller nogle solceller selv, og så bruge nettomålingsordningen til at sikre dig gratis strøm op til dit eget forbrug. Desværre koster det så lige ca. 2-300.000 at blive HELT uafhængig af elselskaberne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis