Efter isolering kræver MERE energi!

Den er jo helt gal. Har lige fået lagt ekstra 200mm papiruld på loftet, i forvejen var der 100mm ussel isolering, og forventede sommeragtige temperatur stigninger. Men næe nej, min ispind (octopus) som tidligere kunne hæve temperaturen til 21 grader kan nu kun komme op på 20 grader og så kører den nærmest i døgndrift. Fremløbstemperaturen er 40 - 45 grader, radiatorer varme - men varmen forsvinder åbenbart som dug for den sol vi gerne vil se noget mere til.

Det er ud over min logiske forstand ( som selvfølgelig kan mangle et og andet ) - og nej der står ikke en dør eller et vindue på klem. Intet er ændret bortset fra 200mm dyne på loftet.

Huset er 170 kvm. i et plan fra 1959, med hulmurs isolering og dårlige vinduer.

Nogen gode ideer???, papiruld der "trækker" varmen ud gennem loftet eller som "presser" varmen ud gennem vægge og vinduer, ja jeg ved sku´ikke hvad jeg skal mene mere - syntes ellers at med en ispind og 200mm papiruld så var det en rigtig god start på enerigoptimereing af et ældre hus.

Per
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad var udetemperaturene da du sammenlignede?..
jeg har aflæst strømforbruget stort set hvert døgn siden ispinden blev installeret for ca. 2 mdr. siden og kan se at elforbruget er omkring 80-90 kr pr døgn ved en temp omkring 0-5 grader. Forbruget det sidste døgn er 90 kr, temp er i dag 0-3 grader og isoleringen blev lagt ud i går torsdag. Jeg havde absolut forventet at ispinden skulle producere væsentligt mindre varme eller at jeg let kunne hæve temperaturen efter loftsisoleringen.
må man spørge hvor mange kwh din ispind trækker i døgnet når den kører meget? Jeg spørger da jeg selv har sådan en ispind, og prøver at finde ud af hvor stort forbrug man kan "forvente". Min egen bruger ca. 2 kwh i timen for at holde en temp på 21 grader (144 kwm hus med 44 kwm gulvvarme og 100 kwh radiator opvarmet).

Jeg har selv oplevet at ispinden har lidt svært ved at varme nok til tider, og overvejer derfor at få monteret større radiatorer så der kan komme noget mere varme igennem systemet.
nå ok, så lige dit nye indlæg. Det besvarer mit spørgsmål:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis