Utæt tandstang på Passat fra 97

Hej

Tandstangen på min VW Passat fra 1997 er desværre begyndt at smide olien og jeg efterfylder ca. med en dl. servoolie om dagen.. Olien løber på undersiden af manchetterne i begge siger. Hvad der helt præcist er galt har jeg ikke kunne finde ud af.

Mit spørgsmål: Er der nogen der ved om det er et generelt problem for disse biler at tandstang / servokredsløbet bliver utæt?
Og bør jeg købe en ny tandstang (Den meget dyre løsning) for at løse problemet eller kan jeg godt købe en brugt og satse på at det samme problem ikke opstår??

Jeg har ikke kunne finde en hel masse omkring det på nettet, så jeg ville lige høre herinde om der er nogle holdninger til det..

Mvh. Martin
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tyder at pakninger på tandstangen er røget

sikkerhedsmassigt ville jeg købe et nyt og klaske den i.!1

skal bilen skrottes inden for et årstid kan brukt indgå.!
Prøv at undersøg, om det ikke er muligt at få ombytter.
Det er ikke en GDS opgave at skifte pakningssæt, hvis ikke man er meget trænet i slige sager.

Med venlig hilsen
ktm

Hej, Tak for svarene.

Jeg havde ikke nogen planer om at bilen skulle skrottes... Så gammel er den heller ikke!!!

Jeg er selv uddannet karosserismed, så jeg har da lidt forstand på biler, selv om det er 7 år siden jeg stoppede indenfor autobranchen. Det jeg var mest interesseret i at vide var om det var en generel fejl på VW, eller om jeg godt kunne regne med at en brugt tandstang ville kunne gøre det, uden at risikoen for at fejlen opstod igen ville være for stor.
Jeg tror jeg vil prøve at kigge lidt i Haynes autobøger, måske står der noget interessant. Hvis det ikke er alt for kompliceret at skifte pakingerne, kunne jeg godt finde på det.

Foreløbigt tak for svarene..
Mvh. Martin.
Jeg arbejder med folkevogne har ikke hørt noget til at det skulle være noget kendt problem på dem... Har faktisk aldrig hørt om det på en folkevogn før :S
har haft presis samme problem på min egen passat , der er et rør der ender blindt lige ved siden af tandstangen , der ender blindt ( tror det er til noget med overtryk elig.) fandt ud af det kom derfra ,
satte en slange derpå og ville føre den op i beholderen som en nødløsning
hvad den egentlige årsag var fandt jeg aldrig ud af og fik aldrig slangen længere end at den sider frit i luften hævet op til beholderen , men det virker , der kommer ikke ole ud i slangen og den bruger ikke olie mere og sviner heller ikke
det er et halvt år siden og køre stadig
et forsøg værd , det koster jo ikke noget hvis det også virker på din
Annonce
Synes nu jeg har hørt om, problemet før på Passat.
Se evt. om du kan finde noget om problemet på www.Vagcars.dk det er et forum kun for vaggruppen´s biler dvs. Vw Audi Seat Skoda Porsche, og der skulle være en chance for at finde ud af noget
Jeg må lige se at få undersøgt det med det rør der ender blindt, det var da en mulighed at det var det.

Jeg kunne desværre ikke finde noget særligt inde på www.vagcars.dk, udover en der havde fået skiftet tandstangen på sin Seat pga. at den larmede. Han skrev iøvrigt at det havde kostet 6500kr. Så det måske ikke så dyrt som jeg havde frygtet..

Tak for svarene. Jeg håber at det er noget der nemt kan løses!.

Mvh. Martin
hvis du bor i nærheden af mig ( jeg bor mellem hjørring og brønderslev ) kan du selv se hvordan jeg har lavet det med slangen
har også en lille lift , så kan du lave det med det samme , det tager kun 10 min
Hej Bredker

Tak for tilbuddet, men jeg bor på Fyn, så der er lige langt nok :o)
Jeg har også mulighed for at få bilen op på en lift, så jeg skal nok finde ud af et eller andet. Men det var fint at høre andre folk erfaringer (heldigvis ganske få erfaringer) så kan jeg da konstatere at det ikke er et udpræget problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis