ford transit 2,0 1992 hakker og hopper??

Hej Alle

Jeg har en Ford Transit 190 2,0b fra 1992.
Mit problem er, at den har nogle problemer når den får noget at leve af.. forstået på den måde, at når jeg kører lige ud af vejen uden noget, så kører den fint, men lige så snart det går op ad bakke eller jeg giver den lidt gas, så "hopper" den ligesom, eller "prutter" i motoren??? Det er lidt svært at forklare, men det minder om en motor der har choker på når den er varm, men det er ikke det, for den kører fint i tomgang. Jeg har ikke endnu prøvet at køre med læs på, men kunne forestille mig at den slet ikke kunne trække det.
Var over storebælt forleden, og op ad bakken til broen gik den helt ned i fart, og kunne kun holde 80 km/t

Er der nogle kloge hoveder her der har et forslag???

<p>i8a4ri</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
P.S
Jeg glemte at skrive at den bruger rigtir meget benzin... ca 5-6 Km/liter

<p>i8a4ri</p>
Har du tjekket strømfordelerdæksel, rotor, tændrør og tændkabler? Hvis du ikke kender tilstanden eller alder, så skift til nyt. Først derfra kan man begynde at fejlfinde, hvis problemet stadig er til stede.
Jeg går ud fra, at en så ny vogn har elektronisk tænding og indsprøjtning?
Er det en V6 eller en 4-cyl. SOHC eller DOHC motor?
Hvis det er V6eren lyder benzinforbruget meget naturligt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Strømfordelerdæksel, rotor, tændrør og tændkabler er ok..
He he.. "ny vogn" er måske så meget dagt... men tak, det er en 2,0 4-cyl DOHC motor, det står ihvertflad på blokken :-)
Det sidste nye er, at igår havde jeg en ven på besøg, og han sagde at det lugtede som om der var benzin i udstødningen der blev brændt af dér?? men vidste ikke hvad det skyldes.. vi kørte en tur, og da vi skulle op ad en relativ stejl skråning, men kort (til p-pladsen hvor vi bor) der kunne den ikke trække sig selv op?? det var som om motoren ikke havde kræfter? Det er ikke koblingen!! det ved jeg.
Hvad dælen kan det skyldes? Er det karburatoren der sender for meget benzin ud, så den ligesom drukner??

<p>i8a4ri</p>
En DOHC har vist nok benzinidsprøjtning, efter min dårlige hukommelse.
I min optik er det næsten ny vogn, idet jeg ikke er nået længere end til 1986 med den nyeste. Hustruen har dog en 1995 Mondeo, med stort set den motor du angiver, og så melder jeg fra, idet jeg ikke har en klap forstand på de mere komplicerede sager.
Der er på de vogne en trist sag, nemlig en elektronisk motorstyring som kan lave vrøvl. Find den og rens kabel- og stikforbindelser, hvilket du med fordel kan gøre med alle forbindelser i øvrigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

meget enig... det er noget skidt noget med elektronik dimser...
jeg prøver at finde ud af om der sidder en sådan dims., men tusind tak for hjælpen indtil videre..

<p>i8a4ri</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis