Hulmursisolering - hvordan?

Jeg skal have hulmursisoleret en tidligere garage. Ved nogle vægge kan man hælde isolering i ovenfra. Hvilke materialer vil være bedst her, og kan man gøre det selv, således isoleringen bliver tilpas kompakt, så det virker?
En anden væg har tømmer liggende ovenpå, men der er en lille sprække på ca. 2 cm. Kan man fylde noget i her?
På forhånd tak for svar.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo fylde noget flamingo granulat i dem, men husk at det skal være den type der er behandlet med en brændhæmmende vædske. Du er nok nødt til at bore nogle større huller der hvor der er brædder over, det kan du gøre med et kop bor.

 

V.h.  Håndværkeren

Jeg ville nok tvivle på, at du kan få det fordelt ordentligt ved blot at hælde det ned. Vil tro, det vil lave hulrum omkring mørtelrester og ved hjørner. Men du kan måske vibrere det let med et forskallingsbrædt eller lign., hvis der er plads til det? Eller en slange på med meget lidt trykluft?

 


Mvh.

Jan R.
hvis du koeber leca sten, hos leca, kan du de fleste steder laane en indblaeser. det vil give dig det bedste resultat og er ganske nemt.
mvh.
Tak for svar.
Jans indlæg indeholder også mine bekymringer, så jeg skulle måske overveje leca i stedet.

Hej.

Vær lige opmærksom på at leca kun har den halve isoleringsevne end uld og polystyrol.

Mit forslag er at lukke hulmur i toppen med evt. murpap og efterfølgende indblæse rockwoll.

PS. Fyld aldrig skum ind i hulmuren!


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis