Envejs Glas

Hej jeg bor lige ud til en fortov og er træt af at have trukket for hele tiden, nogen her inde der ved om man kan få noget glas hvor man godt kan se ud men ikke ind ?  og om aften hvor jeg kunne forstille mig det bliver et problem ? 

Mvh Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
envejsglas virker kun hvis der er mørkt der hvor man ikke skal kigge ind. Så hvis der ellers er lysindfald fra andre vinduer i rummet hjælper det ikke noget, og specielt ikke hen på aftenen hvor du tænder lyset.
Det er korrekt som Rune skriver, i hvert fald når man taler om forskellige solglastyper. Her er der tale om en film/coating som man kan kigge igennem. Så når i sidder inde om aftenen med lyset tændt kan folk se ind ligeså godt som gennem en almindelig termorude.

Det er dog muligt at få noget ionificeret glas - glas man kan sætte strøm til hvorefter det bliver fuldstændig mat. Problemet er bare at jeg mener at man så heller ikke kan se ud... Det vil også blive temmelig dyrt at få dette sat i, da du ud over glasset som ca koster 10000kr/m2 skal have lavet karmoverføringer i de eksisterende vinduer.

Jeg ville trække persiennerne for i stedet :-)

<p>Mvh Glasbørge</p>

...perforerede persienner, måske?

Hvad bare med at sætte mattering på den nederste ½-del el 2/3-del? Så kan man ganske vidst stadig se loftet udefra, men ikke dig når du ser søndagssport i underdrenge i sofaen :-)

Vh, S

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis