Kvalitet på Bremsedele?

Hej!

Har en Skoda Felicia 1.6 fra 97 med abs, den skal have skiftet sine bremserør + slanger. Jeg håber i kan hjælpe mig med dette projekt.

Jeg har set hos T-Hansen, at rør koster 400kr og slanger 130kr, men er de noget værd?

Er der nogen der ved hvor man kan købe gode dele, til rimelige penge?

Er kobberrør og slanger ikke det samme, eller der stor forskel på original og uoriginal.  

Håber i kan komme med nogle gode råd, eller erfaringer på dette område

På forhånd tak

Hilsen Adoks.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville holde mig langt væk fra THANSEN , generalt er det noget af det ringeste kvalitet du kan få , ihvertfald deres sliddele
alt efter hvad det er jeg skal bruge er der et par forskellige jeg normalt bruger
prøv http://www.krogslund.dk/ deres dele koster ikke ret meget mere , og kvaliteten er normalt iorden på deres dele
krogslund har intet til felicia if. deres hjemmeside, men ok sted at handle til andre modeller.

Prøv www.twa.dk der er købt op af www.hovwdiaudi.dk, det er stadig parallel import af skodadele.

Men jeg tror altså ikke på den med dårlige slanger osv. fra thansen.

Noget andet er, har du en grav eller lift, ellers hold dig væk fra opgaven.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg ville nu ikke være nervøs for at handle ved Thansen.. Indrømmet at der kan være meget lort imellem, men generelt set er de forskellige ting vel okay til prisen..
Jeg tror ikke at der er den store forskel på en ting som kobberrør og slanger..

Mvh Mærsk

Jeg har købt mange dele hos Thansen uden at opleve de grusomme problemer som mange ynder at diske op med.
De bedste bremseskiver, langt bedre end originale, fik jeg hos Thansen til en Mondeo. Det var nogle "sports" ting. Efter de kom på, var det slut med rystende bremser.
Til samme vogn fik jeg en virkelig kvalitetsudstødning, som nærmest så ud til at være i rustfast stål og nu 2 år efter ser den stadig godt ud.
Bremserør og -slanger ville jeg uden betænkelighed købe.
Dem der har så grumme meget dårligt at fortælle om Thansen, har måske aldrig selv prøvet noget af det grej de rakker så voldsomt ned??? Eller er det bare hørensagen som stammer fra branchen, hvor man af gode grunde hader Thansen, da det udhuler nogle af de helt horrible avancer????

Man kan få elendige kinøjserdele alle vegne, så man må bruge sine øjne og fornemmelser i stedet for blindt at stole på vandrehistorier og sære beretninger fra de varme lande.

Det samme gælder også f.s.v. Harald Nyborg, Jem og fusk m.fl. Om den selv samme vare er solgt gennem lavprisforetagender eller i mærkevarebutik, kan vel ikke ændre på kvaliteten????

Jeg har ikke aktier eller relationer til nogle af de nævnte forretninger, men vil bare råde alle til at være vågne, kritiske og prisbevidste, når der købes ind. Man kan blive noget så grusomt røvrendt alle vegne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Min mening om Thansen jem&fix og ling. discount forretninger er at nogle ting kan være virkelig kvalitet, mens andet er det arveste skrammel.

Der er vel kun 1 ting at gøre vær kritisk og vurder hvad det er man får i hånden, og gem kvitteringen, så får man som regel pengene, tilbage når skramlet ikke dur.

Jeg køber som regel auto dele hos Krogslund, synes det er en tand mere kvalitet end thansen

Men lige bremser ville jeg ikke købe i thansen.
Nok også fordi jeg købte bremser til vores Golf i Thansen for et par år siden, de bagers skiver var skæve allerede da de blev sat på, dem fik jeg pengene tilbage på, og købte kvalitets i stedet kostede kun 150kr mere.
De forreste var lige nok, men hylede hver gang man bremsede i det næste 1½år til bilen blev solgt.
Annonce

Nu er jeg i branchen...

Køb rørene i Taiwansen... Kobberør er sgu kobberrør eller nogenlunde i hvert fald...

Men køb slangerne endten originalt eller hos FTZ, Au2parts, mekonomen eller lignende... der er thansen, høyer og krogslund for dårlige...

Jeg ville i øvrigt heller ikke købe skiver og klodser discountstederne...

Men tjek altid priser originalt... man kan godt blive overrasket til de tyske mærker..

Mange tak for jeres gode råd, det var rart med lidt afklaring på området. det gav mig lidt at tænke over.

I skal have mange tak for jeres svar.
Hilsen Adoks

Hej

Jeg har tidligere købt bremsedele(sliddele) Hos Hansen, og gør det nok ALDRIG igen, man får altså hvad man betaler for. De skiver jeg købte var skæve efter ganske kort tid, klodserne svinede og blev slidt for hurtigt(og nej vi køre ikke ræs). Købte der efter originale dele de kostede ganske vist 1000-1500kr mere for komplet sæt bremser, altså 4 skiver og 2 sæt klodser, men det virkede.

Nogle dele er det ret lige gyldigt hvor man køber, f.eks starter, oliefilter,luftfilter, tændrør og lign men alm sliddele er bare ikke gode nok, og køber man originalt er der tit alle dele med til en udskiftning det mangler også tit i det uoriginale bras. Har f.eks oplevet at der ikke fuldte en ny møtrik med til et lejesæt, som man så alligevel skulle ned til forhandleren og købe, da den gamle ikke kunen genbruges.

Bare min mening.
dertil skal det lige siges at i nogle af de billige oliefiltre er der ikke kugle i... således at oliefilteret forbliver fyldt med olie når bilen stoppes... (på nogle biler ligger det ned eller sidder helt på hovedet...)

Generator købte jeg engang ved thansen.. efter den 3 bytning fik jeg en fra au2parts i stedet ;)
jeg ville heller ikke betænke mig ved at købe rør hos Thansen, jeg har haft 3 golf II og en fiat 127 alle har fået rør fra Thansen, og på intet tidspunkt har der været problemer med dem, slanger har jeg også købt hos dem uden at have haft problemer hverken med holdbarhed eller anmærkninger i syn.

jeg kører også med både klodser skiver tromler og bakker fra samme forhandler, og der har været problemer med deres skiver, men det synes at være ændret, min golf kører ihvertfald på 4 år med skiver fra Thansen uden rystelser mm.

men generelt har jeg lært mig selv ikke at forvente mere end 2 års levetid på stumperne derfra, man får nogenlunde hvad man betaler for og det kan jeg leve med, når jeg har en bil der vurderes før hver syn om den skal laves eller skrottes ;)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis