dæmpbare sparepærer

jeg har 4 stk 11 w dæmpbare sparepærer, og en skydelysdæmper fra LK.

når jeg sætter min lysdæmper til pærerne kan jeg ikke få lys i dem. men hvis jeg bare sætter en almindelig  afbryder ind kan jeg sagtens tænde for dem.
er det en forkert lysdæmer jeg har? der står cr. 20 - 200 w på den betyder det at den ikke kan dæmpe hvis der er under 20 w, og er der i så fald det i sparepærene når de starter op.
har også prøvet med en lr lysdæmper men der står pærerne og blinker helt vildt.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej champ!

hvor meget har du givet for de dæmpbare sparepærer?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Kan ligesom dig selv konstatere at de nok ikke alligevel er dæmpbare de der pærer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hmm pærene er dæmpbare... spørgsmålet er bare om man skal have en bestem dæmper eller hva. nogen der ved det.
Jeg købte for 3 måneder siden 6 dæmpbare sparepærer fra firmaet Govena, de skulle på daværende tidspunkt være de eneste der lavede sådanne pærer, de kostede 200/stk. de er monteret i en smart house installation og de dæmper fint.
Annonce
Nu er det vigtig at vide om dæmperen fra LK er til "forkant" dæmpning eller til "bagkant" dæmpning. De fleste tavle monterede dæmpere som eks. smarthouse er det der i branchen kaldes "UNI" dvs. de vælger selv ved tilslutning af pæren korrekt dæmpemåde..
Data på LK dæmperen kan du sikkert finde på LKés hjemmeside, og så derefter indkøbe en anden type.

Kun perfekt er "godt nok"

Hvis du nu læser hans inlæg (#0) så vil du opdage at han både har prøvet LK´s LR og CR (forkant og bagkant dæmpning) Så summa sumarum: Enten har du monteret det forkert, eller så er det ikke sparepærer du har købt...Evt. læg billeder herud så kan vi vurderer hvad du har købt.
sorry det var lige gået "min næse" forbi. Megaman har nogle typer der er godkendte, og så vidt jeg husker kan megaman købes i H....... Ny....

Kun perfekt er "godt nok"

Har du et modelnummer på dem eller evt. et link?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
nr. 8173 og 8658
På megaman.de er der mange flere

Kun perfekt er "godt nok"

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis