500 ccm Motocrosser

Jeg søger noget viden omkring 500 ccm crossere. Jeg har for over 22 år siden kørt cross på en Puch 50 ccm, senere en Suzuki 125 ccm, og senest en Honda 250 ccm. Men, det er år og dage siden. Nu er jeg så heldig at bo i nærheden samt at have midlerne til at begynde at "lege" igen. Maskinen som jeg nok helst vil eje er en Kawasaki KX 500 måske en Honda CR 500, men Kawaen virker mere RÅ. Er der nogen som har noget erfaring på dette område? Og hvor mon jeg finder min næste crosser? Den må/skal gerne have et par år på bagen så den ikke koster mere end 10.000,- kr. Der skal jo også invisteres i div udstyr; hjelm, briller, støvler, nyrebælte bukser o.s.v. Så kender du nogen der kender nogen?? S.U.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv DEN BLÅ AVIS. Det er uden for sæson og priserne er lavere nu ende de bliver til foråret.

Du kan osse prøve at finde noget i Sverige. Der er prisen helt sikkert lavere og svensken har verden bedste Bikerkultur.

Svenske netsider ender med .SE

wink

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Jeg har nu fundet mig mit nye stykke legetøj. Og mine underarme er blevet ca. 10cm længere. For hold da k... hvor er min HONDA CR500 EN VILDT TING!! Kan klart anbefales til alle legesyge mænd: Køb jer en crosser og kom derud a´..... Hvem ved, vi ses måske på banen. - Det er mig der hænger vandret ud i luften og kun holder fast med det yderste af fingerspidserne - Eller også er jeg ham som står midt i en vandpyt og ikke kan få liv i den hysteriste "tøs"...

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Ha, ha - jeg kender det i armene.

Da jeg var 15 år købte jeg en motorcykel og kørte på Vestvolden imellem Rødovre og Glostrup. Der havde vi lavet en bane. Min var en oldgammel maskine til vejbrug, men også de hårde med Maico fabriksmaskiner mødte op. Da man i den alder er ligeglad med følgerne vandt jeg ret ofte over motorer der havde mange flere heste og crosdæk, mens jeg havde alm. standarddæk. Og her blev armene også af og til lidt vel lange, og man fik slået juvelerne, når man røg 1½ meter op og landede på tanken - men det var ret ligegyldigt bare man vandt.

Det er bare frihed at køre motorcykel. Og på landevejen kan det slet ikke sammenlignes med en bil. Friheden er total med visiret oppe og duftene drøner ind i næsen.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
hvis der er nogen som ved hvor jeg kan købe en billig crosser, (125 eller 250cc) så er jeg med. send en mail så kontakter jeg jer. på forhånd tak


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis