Skorsten og loft til kip

Jeg skal opstille ny skorsten (isokern) hvor jeg samtidig ønsker loft til kip på 1. salen. Det giver mig lidt hovedbrud. Skorstenen skal forsynes med teglstenspibe, dvs skorstennen et stykke oppe undet taget bliver tykkere pga konsolring og skalmur.  Jeg er bange for det kommer til at se 'dumt' ud, og jeg er faktisk ved at droppe tanken om loft til kip af denne grund.
Jeg kunne droppe skalmuring, men synes det er påkrævet da huset fremstår i rød tegl.
Jeg har overvejet fake skalcem sten, men det dur vist kun med vandskuring.

Ideer eller erfaring søges. 


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af selvsamme grund valgte jeg at montere en dobbeltløbet skorsten, for at få den til at se fyldig nok ud set ude fra, men mit hus er også pudset og jeg har ikke problemet med overensstemmelse med murstenene i det øvrige murværk. Det ene løb bruger jeg til ventilation.

Skulle det ikke være muligt at hæfte mursten fast til skorstenen inde under isoleringslaget med en blanding af fliseklæb og vinkelbeslag skruet ind i skorstenen?
Jeg ville i hvert fald ikke undlade konstruktionen med loft til kip af den grund, selv om det i sig selv er et betydeligt ekstraarbejde.

Med venlig hilsen
ktm

 

ved ikke helt om den går i leca (men tror sagten man kan) men vi monterer tit beslag der holder ståltegl over f,eks store vinduespartier. De sættes fast med limanker og bolte. Så kan du godt godt have loft til kip.

Var det mig selv havde jeg bare monteret kraftige vinkelbeslag og aldrig tænkt videre over det ;-)

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis