lovlige fælge - eller mangel på samme ?!?

Hejsa.. Jeg er på jagt efter et par nye sommerfælge til min Skoda Fabia og er stødt ind i en lidt sjov konflikt som jeg håber en eller anden her kan hjælpe med.

Jeg fandt på www.nap.dk et sæt Oxygen fælge som jeg overvejer at købe.. Jeg henvendte mig til bilxperten vedr et andet sæt og fik der at vide at Oxygen fælgende IKKE er godkendt i Danmark. ?!??!?
Jeg skrev tilbage til Nap (Nordic autoParts) der svarede at hvis fælgen var godkendt i Tyskland var den også ok i danmark. Altså en EU standard. og kaldte BilXperten en flok lystløgnere..

Så nu står jeg med et lidt mærkeligt problem.. Hvem taler sandt.. Og hvem ved hvad der er det rigtige.. Statens bilinspektion eller.. ??? nogen på dette forum måske :-D

På forhånd tak for hjælpen
/Niels

Update: Nå - jeg ringede til Statens Bilinspektion og de godtager åbenbart tyske godkendelser (og italienske, spanske osv) bare dokumentationen er ok.. Så det lader til at NAP.dk løb med sejren og bilxperten ikke helt havde styr på salgsargumenterne.. ? vil alligevel gerne høre om andre har oplevet noget lignende

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Niels Kau (den 30-07-2003).]
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej det du har oplevet er nok ikke en enkelt stående oplevelse det svarer nok til at du går ind til en fiat forhandler og spørger om en bmw er en god bil,
Især med de tankpasser gejls udstyrs butikker vi er blevet velsignet med,jeg har selv stået i en bildille butik og spurgt om de førte grant rat ham knolden de havde placeret bag disken slog med øjnene og sagde at i de 18 år han havde været i branchen var der ikke noget der havde heddet sådan okay ?? jeg havde mit første grant rat i min kaner for 20 år siden .
Så måtte jeg jo købe det hos nogle der vidste hvad de handlede med og fik det leveret på min adr 7 dage efter,
Så moralen må være tag ikke det første svar for gode varer og handel kun på steder hvor de ved hvad de snakker om.
Og alt hvad der er godkendt i eu må de ikke afvise i danmark.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis