Vaskemaskine "napper" hfi-relæet

Hejsa

Er der nogen der har en forklaring på at vores vaskemaskine pludselig er begyndt at kortslutte hfi-relæet??

Det er sket her til morgen, kan se at det sker når den centrifugere, det er en 230 v maskine, der er tilsluttet et kraftstik. Der er ikke andet i gang på den gruppe.

 

Christian

Hejsa Er der nogen der har en forklaring på at... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok,  har du forresten prøvet at stille temperaturvælgeren på koldvask og starte maskinen ?
Hold start/Pause knappen inde i 3 sek. så skulle den være nulstillet - prøv så koldvasken
Det har jeg prøvet, men der sker ingenting

 

Christian

Typisk efter jeg havde skrevet det, prøvede jeg igen. Nu kunne den selvfølgelig godt. Jeg har fået den til at køre et koldtvandsprogram, skal jeg prøve at hæve temperaturen, hvis det virker??? Det gik galt før ved 40 grader

 

Christian

Annonce

Hvis du nu kobler varmelegemet fra igen, så kunne du tænde maskinen uden at hfi relæet falder ud- prøv så om du kan nulstille den - hvis det lykkedes, kan du koble varmelegemet til igen og køre en koldvask. Vil den være med til det ?

Hvis den virker som den skal på koldvask programmet er det med 99.9 pct sikkerhed varmelegemet. Når du kan skille den ad, og taget ledninger af og på, kan du også sagtens skifte varmelegemet ud. Bestil et nyt ved nettoparts eller en af de andre leverandører, så er du kørende igen. Du kan da godt prøve og tage en vask med varme på igen hvis du vil være helt sikker.
Fik du gang i maskinen igen ?
Ikke helt endnu , da jeg fik den skilt ad, kunne jeg se at pakningen i karret også var gået, så den skulle skiftes... Det er den endelig blevet i dag, men det har så bevirket at den  ene støddæmper også gik, den var rustet pga vandet der dryppede fra karret. Håbder der kommer nye støddæmpere til mig i morgen, men ellers så burde den kunne komme til at køre.... ellers bliver den kylet meget langt væk

Et tip, fandt ud af at www.repart.dk faktisk er noget billigere på nogle af tingene end www.nettoparts.dk kunne spare ca. 50.- pr. støddæmper!

Skal nok give en melding når den er kommet op at køre

 

Christian

Så kom vaskemaskinen op at køre sin første vask i dag, den har kørt helt uden problemer og er nu i gang med vask 3, kan hente 2 nye støddæmpere på mandag, og så er den helt klar.... Det glæder jeg mig til.

Endnu en gang tusind tak for hjælpen.....

 

Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis