Korrespondance med kryds

Er der nogen der har erfaring med, hvor mange ledere der skal være, når der skal laves korrespondance med flere kryds, og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg tænkte, hvis der oprettes 2 krydsafbrydere og 2 korrespondanceafbrydere, så må det vel give problemer at få begge krydsafbrydere til at virke, hvis der fx slukkes for den ene, så vil den anden vel være vel være koblet fra?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
her kan du se de forskellige korrespondancer
http://cubus-adsl.dk/elteknik/installationer/korrespondance.php#valg

men skulle jeg vælge så satte jeg et kiprelæ op i steden for at rode med krydsning, det er også mere simpelt og lednings besparende :)
mens jeg kørte som alm hus elektriker har jeg aldrig lavet korrespondance med kryds, så snart der var mere end 2 afbrydere blev der sat kiprelæ på.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

ja du kan få et lille kiprelæ der kan sidde i dåse
gå ind på for eks. www.greenline.dk og søg på kiprelæ.
husk du i samme forbindelse skal bruge "Fjeder for trykkontakt" til dine afbrydere

ja i teorien kan du montere lige så mange krydsninger du ønsker, men selv ikke jeg som uddannet elektriker har modet på at gå i krig med det :) økonomisk kan det heller ikke svare sig

og så skal jeg naturligvis også lige som en sidebemærkning gøre opmærksom på at du ikke må lave noget af det selv, men skal bruge en aut elektriker ;)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det skal helt klart laves med kiprelæ. Det koster en formue at lave det med krydsning det er meget dyrt i forhold til andre løsninger. Og kiprelæ kan jo sidde i en lille kasse oppe på loftet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

http://www.elvvs.dk/category.2121.article.31075 eller du kan bruge denne der er kip relæet indbygget
Super - tak for rigtig gode svar! Det bliver vist et kiprelæ, når elektrikeren skal installere det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis