Kondens ved sokkel

Hej

Jeg er pt ved at lave gulvvarme i bl.a. bryggers. Jeg kan se der er en del fugtproblemer ved yderdøren. Nu har jeg kun til at ligge flamingo 300mm og jeg kan se soklen under døren er våd, så hvad kan gøres her. Skal man banke noget sokkel væk og sætte flamingoen ind under døren, eller er det nok "bare" at opsætte flamingo lige indenfor soklen?

Jeg ved bare ikke om det er tilstrækkeligt med flamingo indenfor soklen, som jo flugter yderdørens inderside.

Håber I har nogle ideer.

På forhånd tusind tak
Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Prøv lige at kigge fuger rundt karm på bagdøren, tjek også tætning rundt karm og ramme.
Det er altid en god ide at isolere udvendig på randfundamentet, hvis det er muligt.


PE

Poul Erik, gider du uddybe dette med isolering af randfundament.

Jeg har en længe, gammel landbrugsbygning, hvor en af væggene er støbt hele vejen op fra sokkel til top af væg. Det giver nogle afskalningsproblemer lige over jordniveau, som følge af opfugtning fra soklen.
Der er selvsagt ikke murpap i væggen.

Vil udvendig isolering kunne dæmpe dette tilbagevendende kval med rep. af afskalning?

Hvordan skal denne isolering udføres?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM

Hvis det kun er udvendig du har problemer med fugten, så kan du påklæbe en hård isolering og herpå lave en afluttende puds. Afdækning herpå , kan evt. laves i zink? Dette vil afhjælpe dig med afskalninger mellem jord og sokkel.

 

 


PE

Ja det er kun udvendigt, og op i ca 20-30 cm højde visse steder.

Skal man i givet fald isolere helt nede fra frostfri dybde?

Men i alle tilfælde slipper man, ved en isolering, for at se på disse idelige afskalninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Dobbelt indlæg? Hvad mener du med det?

Nu skriver du isolering af randfundament, men hvordan og hvor meget er det. Jeg har jo ikke langt fra sokkel og ud til murstenene. Jeg har planlagt at ligge fliser op til soklen, så der er ca 15 cm sokkel fri. Giver det noget at isolere soklen under fliseniveua?? Og hvad skal man isolere med og hvor mange mm? Er det støbebatts?

Mit puds falder også af soklen, men kun på den ene side af huset...den side der aldrig får direkte sollys...og nok derfor aldrig rigtigt tørrer.
Skrevet af larsea den 11-12-2008 21:22

Dobbelt indlæg? Hvad mener du med det?


Ved en fejlagtig fejl fik jeg afsendt mit indlæg 2 gange, hvorfor jeg valgte at slette det ene.

Afskalningerne på mit hus, er også på nordsiden, og det er klart som følge af fugt og manglende udtørring.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis