Energiruder eller ej?

Hej

Vi har et hus fra 1972, hvor alle vinduer er skiftet ud med VEKA plastvinduer i starten af 1997. Jeg synes dog jeg oplever en del træk fra vinduer..altså kuldenedfald. Jeg har læst det kan klares med energiruder A-mærket...men har nogen erfaring med dette? Kan det energimæssigt betale sig? Skal man gå efter dem med "varm kant"? og sidst men ikke mindst, hvor fås de til fornuftige pris i nordjylland/midtjylland?

Mvh Lars, Aabybro
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få vinduer i fornuftig pris disse steder:

www.jvk.dk
www.danske-vinduer.dk
www.bedst-billigst.dk

Har selv lige fået hvidmalede trævinduer fra JVK. Jeg har været fuldt tilfreds lige fra bestilling til levering. Og vinduerne er rigtig flotte. Prisen de 3 steder var nogenlunde den samme, men kender ikke kvaliteten de 2 andre steder. Men nu har du ihvertfald nogle oplysninger du kan arbejde videre med.
Hej..
Jeg syntes du først skal være helt sikker på det er dine vinduer du mærker træk fra. For et par år siden gjorde jeg det samme som du er igang med, jeg skiftede alle ruderne, og jeg syntes ikke det hjalp ret meget. Vi fik termograferet hele hytten, og det viste sig at være rammerne der ikke var isoleret og fuget rigtig.. Ved selvf ikke om det kan være dit problem også. Men ruderne var et godt køb.. Mener vi købte ved "Solbjerg glas" og føler det var en ok pris..
Skal siges vi gav 1200 kr for at få termograferet huset en dag hvor der var 9graders frost. Det er dejligt nemt at se hvor der skal sættes ind, og især i den "rigtige" rækkefølge.

Mvh Jan J

Mvh Jan J
Hej helja a ka Jan J

Hvor kan få lavet en termografering for 1200 kr? j havde hørt det var meget dyrere...

hvordan sker det... vi bor i et rækkehus, kan j få det lavet samdigtig med min nabo, så vi kan speljse:-)? Husene er 6 m i bredden...


kh. hilsen Mr. GDS 0
Annonce
Hej..
Jeg ringede til en elinstalatør der bl.a. termofotografer eltavler, og fik ham ud.. Det tog max en time, så jeg syntes nu det var godt betalt ;-)
Der hvor varmen væltede ud, tog han et foto til mig.
Det eneste han ikke ville var at have noget ansvar, men det er jo heller ikke noget problem, man kan jo se hvad der sker.. eneste betingelse er at det er koldt..
Der hvor jeg arbejder nu, råder vi selv over et, og det er kanon både til el og vand "lækager" men bestemt også til at overbevise ledelsen om vigtigheden af at lukke varmen inde :-)

Mvh Jan J
Ups.. glemte at svare på dit ?
Et termografi app er lavet som et digital kamera.. du kikker på fx. dit hus "gennem" kameraet, du kan så se på motivet/farverne hvor der er koldt og varmt, det er meget enkelt. Der hvor du kan se varme og du mener der ikke skal være varme, kan du så tage et foto.. Det vi har kan tage 40 fotos (uden sd-kort)
Dem kan du så printe ud eller gemme på pc.. Når du så har lavet din forbedring, kan du jo gøre det samme (ved samme ude temp) og så se om det har hjulpet.
Det tager ingen tid.. meget enkel opgave.. Problemet er at sådan et app. koster 40.000kr (det vi har)
Håber det hjalp lidt ;-)
Mvh Jan J

Hej

Har selv det samme porblem (med træk), med nogle vinduer fra 2004 vel at mærke energiruder A mærket.

jeg har selv taget et termograf billede af huset (har et kamera gennem mit arbejde) og kunne se at ruderne er kolde langs med kanten af vinduet. 
selve trærammen er fin nok.

Jeg har også læst at en rude med alu. kant er koldere indtil cirka 12 cm fra kanten!!
så hvis dine vinduer er smalle som mine 400mm er der kun 1216mm2 mod 4000mm2 der er rigtigt lavenergi.

Men nu kan du købe energiruder med "varmkant" og de skulle være bedre. JEg har fundet to forskellige type en i termoplast og en med stålkant. Med de skriver ikke noget om energi forskellen mellem de to typer.

Hos Interglas.dk kan du købe ruder over nettet til 486kr / m2 plus forsendelse. Det billigste jeg har kunne finde. De sælger kun af typen med stål.

har en bekendt der har handlet der og fået fin service.


<p>kenneth selvbygger :)</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis