Mortorskift Benzin / dielsel

Hej alle. Jeg er lykkelige ejer af en golf 2èr. ikke fordi jeg nogensinde har kørt i den men fordi Told & skat forlanger at jeg indehaver " privatbil " Det har mine tøsser + Div. Svigersønner til gængæld. Det kan SES. Jeg har derfor gemmen bekendte "løs snak en dag" Netop modtaget 1 stk temmelig flot golf 2. 89`er fra tyskland.
Jeg ved godt at nu kan jeg " bare " betale afgift & således bytte bil. Men sådan virker det ikke her. Svigerdrengene + Pigerne skal selv bytte stue / bagklap m.m. Hvis jeg stadigvæk skal være den " flinke " Men den nye golf er en diesel & så var det jeg tænkte at motoren ligeså godt kunne byttes med. Den skal til syn aligevel . Jeg ønsker naturligvis ikke at platte. Men må vi ? & koster det penge udover vægtafgiften.
MVH Arthur
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør det vist nok endnu.

Der er andre skatter på dieselbiler.

Du skal nok forvente en regning fra staten.

Måske du kan få svar ved at ringe til Statens bilinspektion.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Men det kræver da, at det er en vogn fra EU, for det må da ikke være f.eks. en dansk hyrevogn med lav beskatning, eller en uden for EU, det kan jeg ikke tro?

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
Øh Jørgen !
Som jeg forstår det hele er der tale om en ombytning fra en "reservedelsbil" til den dansk indregistrerede bil han er ejer af i forvejen. Så hvor vidt reservedels bilen er fra EU eller ej betyder vel ikke noget..

Det er vel kun et spørgsmål om der skal betales yderligere registrerings afgift ved ombygning til diesel af en benzin bil, eller ej ?

Venligst Njord wink

MVH Njord
Der var for nogle år siden et par sager med hyrevogne, hvor man købte de dyreste Mercedes'er med benzin-motor, og så skiftede over til en dieselmotor til den var frikørt, og så igen monterede benzinmotoren som ikke havde kørt noget.

Det måtte man ikke, da det krævede reg.afgift og moms. Så man kan ikke helt gøre som man har lyst til uanset HK. Forsikringsselskaberne mener jeg også bakkede ud, hvis man uden deres accept skiftede fra diesel til benzin og omvendt.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Du har sikkert ret i at der er specielle forhold omkring dette med taxa'erne. Og forsikringsselskaberne vil måske også sætte bilen i en anden kategori. Men for en Golf 2'er hvor der er mange i både benzin og i diesel så er det sikkert ikke det største problem.

Men generelt er mange af disse ældre dieseler slidt og kan hurtigt koste at reparere på hvis de skal på værksted.
Her er benzin modellerne ofte billigere, motor rep mæssigt.

Venligts Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis