Montering af skydedørs gulvskinne i flydende gulv?

Jeg skal have lagt alloc(pergo) gulv i mit soveværelse. Her skal også monteres et 2m langt skydedørsskab. Skabet består af en gulv og en loft skinne til to skydedøre, foruden selve skabs modulerne invendigt. Bundskinnen ligger ikke helt ind til modulerne.

Alloc gulvet skal lægges flydende, med 6-10mm luft til væggen.

Bundskinnen til skabet skal skrues fast i gulvet.  

Hvis jeg skruer bundskinnen ned gennem gulvet og ned i beton dækket, er gulvet vel ikke længere flydende?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej den går ikke. Du må under ingen omstændigheder fiksere et flydende gulv. Alt efter hvor kraftig skinneprofilen er, kan det være en mulighed at skære den til på stram mål, og så kile den fast mellem de to vægge som skal udgøre siderne. Det har jeg før set gjort uden problemer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
der er 3 muligheder for at montere den rigtigt
1: du skruer den fast med skruer der kun lige går gennem gulvet
2: bor et 15 mm hul i trægulvet , så er der luft nok omkring skruen og alm plugs i undergulv
3: lim skinnen på med silikone eller dobbeltklæbende tape

alle 3 metoder er iorden og godkendt , den mest brugte er nr 3 , den er både stærk nok , og skifter du skabstype senere har du ikke ødelagt gulvet
Jeg har også bare brugt tape. Det virker fint. Skinnen flytter sig jo ikke så voldsomt meget.
og brug endelig ikke KJ forslag , så vil lågerne hurtigt komme til at gå træls
I beg to differ - det er et spørgsmål om snilde Bredker. De skabe jeg kender til har nu siddet i 3 år uden problemer, så det er et spørgmål om "manden bag"...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Som Twist og Bredker foreslår, har jeg også monteret en skydedørsvæg og fastgjort bundskinnen med dobbeltklæbende tape på et svømmende gulv uden problemer.



"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Kanon respons. Hælder til den "nemme" med at lime skinnen på gulvet, men har en ide om at den helt "korekte" er at bore et 15mm hul, hvorved gulvet kan arbejde frit omkring skruen!

Men under alle omstændigheder kan jeg vel roligt lægge gulv i hele lokalet først?

de fire skabsmoduler skal vel bare stå direkte på gulvet, og evt. skrues fast i bagvæggen, hvad betydning har dette for det flydende gulv, det er vel ikke meget anderledes end en seng eller et normalt løst skab?

nu har jeg lagt gulv i flere hundrede huse med skydedørsskabe , langt de fleste skinner er limet på , og indmaden sat op som på den måde du selv foreslår
har ikke kenskab til et eneste tilfælde hvor der har været problemer med det
Skrevet af bredker den 11-12-2008 05:14
nu har jeg lagt gulv i flere hundrede huse med skydedørsskabe , langt de fleste skinner er limet på , og indmaden sat op som på den måde du selv foreslår
har ikke kenskab til et eneste tilfælde hvor der har været problemer med det
Jamen, så er det jo bare med at komme igang :)

Takker alle for support!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis