Start problemer med Renault Scenic 1,6 16v

Hejsa
Har et problem med vores Renault Scenic 1,6 16v årg.01.Når den har stået et stykke tid feks. natten over og man vil starte den om morgen ,skal man køre lang tid på starteren før den kommer.Når den så kommer igang lyder det som om den køre på 3 cylinder ,så skal have lidt gas for at den lyder nogenlunde men stadigvæk ikke ok.Har været på værksted de mente efter de havde gået bilen igennem og ikke kunne finde en fejl,at det så kun kunne være en ventil der klemmer .Sjovt nok har de lavet en kompressions test og den lå på 10,5 til 11.Så jeg kan ikke lige se at det skulle være en ventil.

Hvis der var nogen der kunne hjælp mig det problem,vil det bare være kanon.Er ellers godt tilfreds med bilen.

Kim

<p>KV</p>
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder i mine ører som en defekt toppakning...
Jeg havde i en periode problemer med min Vw Transporter 2.5 B. Den var ofte svær at starte om morgenen, og der gik som regel et par minutter før den sidste cylinder kom med.. det viste sig at være fugt i tændingssystemet der var synderen. Jeg købte en dåse pronto (fugtfortrænger) og gav strømfordeler hætter og kabler en tur, efter denne tur har den kørt upåklageligt, så det var da en mulighed. Ellers er der nogle ret erfarne mekanikere herinde der garanteret har en løsning på problemet
Prøv med nogle nye tændingsledninger. De har det med at drille når der er fugt i luften. Købe ikke dem hos t.h eller ligende for dem har jeg stor erfaring med, de holder ikke længe. Husk at holde styr på hvor de skal sidde, hvis du vælger at skifte dem ud.
M.V.H
ALTE

<p>&#160;</p>

Hej lars

Kan du ikke uddybe grunden til at du tror at det er en toppakning der er røget.Værkstedet har lavet en kompressions test hvor den lå på 10,5-11,der er jo ikke en der falder ud.Der er ikke noget at se i olien eller i kølesystemet.
Har også været inde på forskellige tyske motorsider,hvor der er 2 skriver at de har fået renset spjældhuset og fået lagt et nyt styreprogram ind.Det skulle have hjulpet dem.Hvad mener du om det ,er det en mulighed eller hælder du mere til toppakningen.  

Tak for dit svar  

mvh  Kim   


<p>KV</p>
Hej ALTE

Der sidder ikke tændkabel som på andre biler,på den har er der en tændspole for hver cylinder det vil siger at der kun går 2 små ledninger som er med i hele redningsnettet op til hver tændspole.
Men renault har et stort problem med deres ledningsnet,så det med fugten er da et stort problem.
Tak for dit svar

mvh  Kim

<p>KV</p>
Annonce

Hej  Eltreak

Tak for svaret vil prøve det .

mvh Kim


<p>KV</p>
hej igen grunden til at jeg tror at det er en toppakning er måden som du beskriver dit problem det lyder som om at der er en lille utæthed i den så vand rinder ind i en cylinder, en kompressionstest viser ikke dette problem men prøv og få sat tryk på kølersystemet over længere tid det vil vise om pakningen er tæt
Det er en ikke særlig velbevaret hemmelighed at hvis man starter en Megane 1.4/1.6 16V ganske kortvarigt (fx. for at flytte den nogle få meter), opfører den sig nøjagtigt som du beskriver. Måden at undgå det på, er blot at lade den køre lidt længere i tomgang, når du har flyttet den. Årsagen fejlen/uhensigtmæssigheden kender jeg ikke.

Peter Ø

 Peter Ø

Hej Peter

Nu er det lige meget om det er for en kort eller lang tur,så opføre bilen sig på samme måde.

Der skal jeg så sige ,at svigerfar har en bil nøjagtig som vores og den opføre sig ikke sådan.Altså må der være noget galt.Har også været på Renault værksted og de siger også at der er noget galt,men at de ikke lige kan finde fejlen.

Men ellers tak for svaret og et godt nytår.


<p>KV</p>
Det kunne måske være en tændspole (de er jo berygtede for at stige af i tide og utide) - i så fald er bare mærkeligt at fejlen forsvinder igen. Faktisk har jeg lige nu, på vores 1.4 16V, en konstant fejl a lá den du beskriver og jeg regner med at det løser sig, med 4 nye tændspoler.

Peter Ø

 Peter Ø

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis