Start problemer med Renault Scenic 1,6 16v

Hejsa
Har et problem med vores Renault Scenic 1,6 16v årg.01.Når den har stået et stykke tid feks. natten over og man vil starte den om morgen ,skal man køre lang tid på starteren før den kommer.Når den så kommer igang lyder det som om den køre på 3 cylinder ,så skal have lidt gas for at den lyder nogenlunde men stadigvæk ikke ok.Har været på værksted de mente efter de havde gået bilen igennem og ikke kunne finde en fejl,at det så kun kunne være en ventil der klemmer .Sjovt nok har de lavet en kompressions test og den lå på 10,5 til 11.Så jeg kan ikke lige se at det skulle være en ventil.

Hvis der var nogen der kunne hjælp mig det problem,vil det bare være kanon.Er ellers godt tilfreds med bilen.

Kim

<p>KV</p>
Hejsa Har et problem med vores Renault Scenic 1,6... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Peter

Skriv endelig hvis problemet løser sig med de 4 nye tændspoler.Ps du skal nok regne med ca 1000 kr pr.stk for org.på de tændspoler ,ca det halve på uorg.
Har selv skiftet 2 spoler men der var man ikke i  tvivl om at det var det,der lød som om at den kun kørte på 3 cylinder.Men man kan ikke sammenligne det problem med den her ,for godt nok starter den som en pose nødder men giver man den noget gas så køre den nogenlunde( men stadigvæk ikke godt nok).

Mvh Kim


<p>KV</p>
Der er et generelt problem med tændspoler på Renaults 16V motorer. Det er ud over min fatteevne, at værkstedet ikke har set, at det måske kunne være problemet. Jeg ville i hvert fald forvente, at et autoriseret værksted ville tage dette problem in mente. Der er skiftet mange tændspoler på garanti, men mange kunder har også selv måttet gribe dybt i egne lommer efter garantiens udløb. Og som et par af de andre skriver, så sidder der 4 stk., og prisen ligger desværre på 1000-1200 kroner stykket.

Hilsen Henriette

 

h.s.claus.Har en renault 19 vil under søge en mase om den. Vil anskafe mig bøger om den. Har haft samme problem her til morgen. Har oplevet at værkset ikke har løst problemet med 3biler (her under to næsten nye dog af andet mærket).Tjæk stelforbindelsen, evet. løsforbindelsen og rens med salmijak og spænd sammen igen.(en flættet flad forsinget ledning).Vil sætte miget pris på en til bage meldning vis du løser problemmet. Jeg skal bruge tid for at sætte mig ind i Renault 19. Godt nyt år h.s.claus
h.s.claus. Jeg er ikke helt tjæk på 1,6 v ; men normalt har en bil kun en tændspole.Vis jeg tager fejl vil jeg gerne lære noget 1.6.Got nyt år Henriette.Claus,
4 nye spoler + nye tændrør for en sikkerheds skyld gjorde tricket - nu spinder motoren igen som en mis.
Jeg købte delene hos Birkegaardens Autodele ( http://www.birkegaardens-autodele.dk ). Spolerne er Valeo, som jeg også mener er originalt monteret på nogle Renaulter, mens tændrørerne er org. Renault.
Jeg fik utrolig god hjælp og vejledning hos Birkegården og priserne er meget under det I andre skriver.
Så jeg kan kun anbefale Birkegården som en kompetent og flexibel leverandør.

Til Claus: Det er kun på 16V motorerne at tændspolerne sidder oven på hvert enkelt tændrør (faktisk som en kæmpestor tændrørshætte) - Dit problem kan måske løses med nye tændkabler.

Godt nytår til alle.

Peter Ø

 Peter Ø

Annonce
Som bekent har jeg ikke den store forstand på 16v. Jeg intersere mig i øje bliket for R19. Er der nogen der har for stand på rep. af lak skader. Jeg ved at man kan købe lak på spreg + lakstifter. Emnet må også gælde 16V . Godt nytår.
Har nu endeligt fundet ud af havde der var galt med vores Renault.Har flere gange lagt mærke til at et af tændrørene lugtede af benzin når jeg skiftede dem.Derfor prøvede jeg at kigge til den indsprøjtningsdyse på den cylinder hvor tændrøret hørte til og den var utæt.En ny indsprøjtningsdyse monteret og den starter og køre kanon igen.
Utroligt at man selv skal finde ud af sådan noget og lave det.Har været ved Volvo/Renault mange gange og andre værksteder hvor de skulle have forstand på Renault,de kunne ikke finde ud af det.
Man må jo spørge sig hvad man betaler for når man køre værksted ???? for det er sku dyrt nok.
Mvh Kim

<p>KV</p>
Hej jeg har en Renault megane 1,6 16v
Har haft den i to år den havde kun 65000 på bagen da jeg købte de
For en uge side da jeg skulle hjem
Fra arb starter den godt nok men opdager at den står ìg tøffer
Som om den ikke for nok i tomgangen
Og det fortsætter altså ,var så på værk med den
De satte nye tændrør i målte kompressionen kom benz rens i
Men det er stadig galt tænkte så på om det ku være den sensor der sidder ved forøret
Der er defect nogen der kender det fænomen hilsen elmsley76

hej

jeg har et problem. min renault megane 1,6 16v

laver en underlig tøffelyd og har fået målt kompression tjekket tændrør og heller ik nogen fejl kan læses ud på den motoren står og vipper lystigt somgør at gearstangen vipper

har snakke med familiemedlem som mener det er føleen på udstødninge (som jeg ikke kan udtale navnet på ) der kan være defekt

nogen ideer

 

Hej i motorrummets venstre side bagfra højre hvis du tager forfra sender der 3 små firkantede relæerrens dem og prøv at  skifte om på dem de er ens har haft det problem hilsen Kaj. B

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis