Lodde aluminium

Hej med jer,

Jeg er ved at lave en lille luftfilterkasse til en 28 cc benzinmotor af 2 mm alu-plade.
Jeg skal have den samlet så den er lufttæt.

Kan man ikke lodde aluminium sammen ?. Jeg er klar over at man ikke kan bruge almindeligt loddetin ( det vil ikke "bide" ) - men kan man ikke bruge noget andet ?

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
Hej med jer, Jeg er ved at lave en lille... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja Czanto, de snakker om www.durafix.dk

Nej Bent, Durafix lodder ved knap 400C.
Varmeudvidelsen er som regel ikke et problem, MEN, materialet bliver dog blødere, også ved 400C.
Derfor skal man ikke spænde på emner, der ikke må blive skæve etc. under lodningen, hvis det kan lade sig gøre.
Det gælder iøvrigt for alle lodde-produkter til aluminium.

Det kræver(som i også selv skriver) en del øvelse at få det til at blive pænt, da det høje zink-indhold gør, at overfladespændingen på loddet er meget høj, dvs. det løber ikke ind i små revner af sig selv.
Det er en god ide først at fortinne de flader, der skal loddes, med et tyndt lag lod, og så lodde dem sammen bagefter.
Så kan man slippe for det meste af "svineriet" når man tilfører lod, da fladerne så allerede er vædede.

Ingen af disse produkter er vidundermidler, de kræver alle en vis tilvænning, da de langt fra opfører sig som f.eks. lodning på ledninger og sølvlodning osv.

Mvh. Arndt Baslund, Direktør, Durafix Scandinavia.
(Tak for de pæne ord, Vangsøe).
www.durafix.dk
www.durafix.se
[email protected]
Nyt Link til video film

Der snakkes så meget om lodning og svejsning af aluminium.

Lodning er ca 200 gr.C Under aluminiumens smeltepunkt.

Og styrken på Lodningen er lige så stærk som aluminiumen.

En limning kommer aldrig til at holde det samme.

Prøv at se denne video:

http://www.youtube.com/watch?v=ksvat9URwCM

Hvis i sender mig et billede af det i skal have svejst i aluminium, skal jeg gerne give jer råd og vejledning.

Allan Levisen

[email protected]






Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Her er en ny video med AB 155 der viser hvor ekstrem stærk den er.

Mange der har prøvet at lodde aluminium har ikke haft de bedste erfaringer.

AB 155 er to stadig, det vil sige at den flyder lige som et sølv lod og kan bruges til opbygning. Da den har en meget lav overfladespænding, trænger den ind i de mindste sprækker. De fleste andre produkter skal man fortinne samlingerne før de sættes sammen, det bevirker at det er meget nemt at deformere emnet når man skal gnide produktet ind i aluminiummet.
DA AB 155 Bruges som en sølvtråd skal emnet bare opvarmes og tråden flyder af sig selv.

Videoen viser hvor ekstrem stærk Ab 155 er. https://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo

Har i kommentar eller spørgsmål er i velkommen til at ringe eller skrive.
Mvh. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
 


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Losning og svejsning i plader stænger og støbte aluminiumslegeringer. Der er mange fordomme omkring lodning og svejsning i aluminium. Mange mener at det ikke kan svejses eller lodes så det kan holde.
En af grundene er at lodning normalt ikke er så stærkt og kræver normalt en overlapning. AB 155 er en svejsetråd til både lodning og svejsning af aluminium. Her er lige en video der viser styrken når den kun er loddet uden overlapning.
https://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo
Mvh Allan Levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også