udskiftning af strømforsyning

hejsa alle

har lige fået mit nye grafikkort (HD4850)ind ad døren,og finder ud af,at jeg ikke har et 6 pin stik til pci-e,og har osse læst mig til,at min strømforsyning nok ikke er stor nok,(FSP250-60HEN 250w).jeg har så fundet en anden
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306655&searchArea=&Soegeord=
og ville så lige høre jer om den ikke skulle være god nok
min pc er en Packard bell Imedia 8951 Amd phenom x4 9550 4095 mb ddr2 ram 2*500gb
håber i kan hjælpe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo hvis den gamle PC bruger standard ATX størrelse PSU,så skulle den nye PSU nok passe.
Bemærk dog at det ikke KUN er et spørgsmål om at tilslutte PCI-e stikket. Der skal altså også være nok strøm på den pågældende ledning. KOntrollér derfor strømforbruget på dit nye grafikkort,og kig så efter hvor mange ampere der leveres på hver ledning på den nye strømforsyning.

der står på kassen,at den kræver 450watt power supply whit 75watt 6-pin pci-e power cable..????så jeg ved ikke om det er nok

Jamen, så skal der jo være 75w på den skinne der forsyner din GPU. Dvs. ved 12v så skal du have omkring 5-6amp, plus lidt at trække på ved peak og når PSU'en bliver gammel, så omkring 8-10 amp på atx 12v2 udelukkende til din GPU.
Den PSU du har valgt, kan jeg ikke se hvor mange amp der er på de forskellige skinner, og heller ikke hvor mange der er.
Men antag at der er to skinner på 16amp hver, så kan du tilslutte et grafikkort til hver skinne og samtidigt 2-3 harddiske/drev, samt en blæser eller to. Er der derimod kun 10 amp pr skinne, kan du kun tilslutte en GPU til den ene skinne, og resten af din PC til den anden skinne. Under all eomstændigheder så BURDE det være nok, men det er svært at garantere da der ikke er nogle gode tekniske specs på den PSU du har valgt.
jeg satser på denne PSU,tusind tak for hjælpen Twist
Jeg kan se jeg var lidt sen på den, men jeg ville fraråde dig købet af denne strømforsyning. Strømforsyninger i denne prisleje med den opgivet effekt er desværre fup og fidus hvis man kigger nøje på mærkepladen. I fremtiden bør du holde dig til Antec, Corsair, FSP o.lign. Fortrukne strømforsyning fra min side pt. er Antec, de producere højkvalitetes strømforsyninger der både er økonomisk i drift og stabile.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis