Hjælp med lys-slange.

En ting i "små-tings-afdelingen".

Jeg har købt en såkaldt diode-lys-slange i Aldi. Den er 10 meter lang og giver et ganske hyggeligt lys, da den indeholder ca. 35 pære pr. meter.
Der står på en seddel, at man ikke kan afkorte slangen, men jeg ved, at man kan købe sådan en slange i løbende meter hos elektrikkerne, til 3 – 4 gange prisen.
Mit problem er, at jeg gerne vil have afkortet min slange til 2 x 5 meter, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at det kan lade sig gøre, da man jo kan købe kortere eller længere slanger i butikkerne.
Der løber to ledninger og to stykker ”stål-tråd” i slangen og jeg forestille mig bare, at de skal forbindes på en eller anden måde.
Er der nogen der kender noget til sådan en ting?
Pft

Stuhr
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du kan godt afkorte slangen, men du må ikke skære ned på antallet af pærer, da antallet er afstemt til 220 volt. (med mindre der er transtformator)

Du kan godt dele slangen over i to, men de to dele skal forbindes til hinanden, så du kun har en "el-kilde".

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 26-10-2001).]
Hej Thomas.

Tak for også dette svar. Men så kan jeg bare ikke forstå, at man kan købe slangerne hos elektrikkerne i "løse metermål"?!
De har disse slanger på ruller, hvor du kan købe 1 - 2 - 5 eller 15 meter.
Derfor kan jeg ikke se, at man ikke "bare" kan afkorte den slange jeg har købt. Også fordi der på slangen er mærker for hver meter, og der står angivet, at hver meter trækker ca. 16,4 watt, og der er tegnet en saks! Og netop dér, er det som om kabelføringen i slangen er ændret. Min tanke er, om man netop dér kan klippe.
Men det kan være jeg må have fat i en elektrikker.
Takker i hvertfald for buddet .....

Ole S.

Stuhr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis