udendørs lamper med censor

Hej LDS folk.
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg samler disse lamper så jeg kan følgende 2 ting.

1. have konstant lys i lampen (tændt på afbryderen)
2. Censoren virker (når der er slukket på afbryderen)

Der er trukket et 5 leder rundt til lamperne.

Kan I hjælpe mig?

Vh
Jannik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tilslutter Nul til N(blå), Fase til L(brun), og som du kan se, går der en rød ledning fra sensoren til lampefatningen. Når den får en fase (gennem din afbryder) lyser lampen konstant.

NB. Jeg vil lige komme andre i forkøbet: Det mås man ikke selv!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
selvfølgelig...
så når der skal være konstant lys, så for den fasen, som er tilsluttet den røde... og når censoren selv skal tænde, ja så bruger den fasen i den brune... Så jeg skal have 2 faser, en nul og en jord med... yes...

Jeg er ik selv elektriker, men er netop færdig med grundforløbet på skolen... så jeg ved en lille smule... (og burde vel også vide dette...) ... Jeg søger en voksen lærlingeplads pt... imens bruger jeg tiden på at "øve mig" herhjemme... hehe.... (jajaa... ved det godt... man må ik:-))
Hej HansW og i andre LDS folk.
Nu har jeg punklet med de her lamper hele dagen.

Det fungerer super når jeg tilslutter 1 lampe. Så gør den som den skal. nemlig fast lys, og censor. men når jeg tilslutter de andre 2 lamper også, på fuldstændig samme måde, i samme afbryder, så går det galt.

Der er stadig fast lys på dem alle 3, og når man første gang tænder for relæet og den står på censor på afbryderen, så er der også slukket indtil den aktiveres. Men hvis man så aktiverer censoren på en af lamperne. ja så tænder alle 3. (det er kun den enkelte lampe der skal tænde) og de slukker ikke igen... dvs der er altså pludselig fast fase på alle tre.

Nogen som kan hjælpe mig?