oliefyr

Er der nogen der ved hvad det koster at skifte og monterer oliefyr på en ford mondeo diesel 2003 2,0
Kan det gøres billigere i Flensborg evt. adr.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Otto

Det kan sikkert gøres billigere i Flensborg -        MEN husk så at du så skal derned hvis der bliver problemer med det mens der er garanti på apparatet og at garantien kun dækker fabrikations og matrialefejl og ikke monteringsfejl begået af det værksted som monterer fyret.Min anbefaling :  

Find et godt værksted i Danmark som har monteret fyr gennem flere år - de ved hvad de laver og kan give dig en Ca. pris på det hele - nogle biler kræver specielle "Klimakit" for at kunne styre blæser m.m. hvis bilen har automatisk klimaanlæg - Køb et kendt fabrikat - Eberspächer eller Webasto - de er lige gode hver for sig og der er mange værksteder her i Danmark der kan reparere og servicere dem.

Hilsen "Autoelektrikkeren" 


"AUTOELEKTRIKEREN"

hej

Det er billigt - så hvis det er et kendt fabrikat så er det ok - håber du har held med det

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn den 13-12-2008 17:10

Hej Otto

Det kan sikkert gøres billigere i Flensborg -        MEN husk så at du så skal derned hvis der bliver problemer med det mens der er garanti på apparatet og at garantien kun dækker fabrikations og matrialefejl og ikke monteringsfejl begået af det værksted som monterer fyret.Min anbefaling :  

Find et godt værksted i Danmark som har monteret fyr gennem flere år - de ved hvad de laver og kan give dig en Ca. pris på det hele - nogle biler kræver specielle "Klimakit" for at kunne styre blæser m.m. hvis bilen har automatisk klima 

En Ford er udstyret med garanti og hvis et autoriceret værksted i Usbekistan eller Belgien skifter fyret så er der garanti i hele verden,at det kun gælder det Ford værksted der har skiftet det er noget øf,stikket med ledningerne kan et 5 års barn genmontere det kan kun sidde rigtigt.
Da jeg var den ulykkelige ejer af en Mondeo var tag og fyr næsten det eneste der overlevede,hvergang fyret lagde storkøbenhavn i røg startede værkstedet det op med benzin så kørte det fint igen.
René

Til ALB 69

Fra start var der ingen der talte noget om at det var et fabriksmonteret fyr - er det det har du ret - men er det et eftermonteret gælder Fords ejertids garanti IKKE 

Det er rigtigt at de fabriksmonterede fyr er slemme til at sode til specielt hvis man kører mange småturer.Men de kan renses som du selv foreslår og så går der et stykke tid igen til problemet kommer tilbage.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Du har ret men fidusen er at en dansk TDCI altid er født med oliefyr.
René
Jeg har lige været i Odense, og nu oser den ikke, men nu har jeg bestilt et nyt olifyr, det vil jeg ikke løbe fra. Jeg får den gamle med hjem, så vil jeg se hvad den evt. fejler og måske rense den. Kan jeg skille den ad?
Otto
Ja det kan du hvis du ved hvordan og har værktøjet


Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk

Hej

Du er velkommen til at kontakte mig når du har fået pillet fyret af - skal bruge fabrikat - type så kan jeg sikkert hjælpe dig event. med rep. vejledning og billeder - måske reservedele

 

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn!
Det var pænt af dig tak skal du have.
God jul.
Otto
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis