Airbag skal slås fra i passat, HJÆLP????

Hej kloge hoveder...
Min kone og jeg har nu fået søn nummer to og konen vil gerne have den lille siddende på passagersædet i for, når hun er ude at køre. Problemet er at der er airbag og jeg ikke ved, hvordan denne slås fra og om dette overhovedet er muligt... Hvis der ikke er en "tænd/sluk" knap, kan man så tage en sikring ud :)?..
Bilen er en Passat 1,9 TDI fra 95 stationcar...
På forhånd tak for hjælpen...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

AIRBAG  er   N I X   P I L L E          for amatører og mange andre - kør til VW eller et værksted med en passende tester der sansynligvis kan udkoble airbagen.

På nogle ældre modeller skal stikket på airbagen afmonteres og der skal i stedet monteres en modstand for ikke at få fejl på anlægget .

 Airbag er  S I K K E R H E D S U D S T Y R          det skal man ikke spøge med.

Hilsen "Autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej igen...

Rolig mulle. Jeg er naturligvis godt klar over at airbag er sikkerhedsudstyr.... Men når det nu kun er airbag i passagersiden der skal slås fra, kunne det jo tænkes der var en nem løsning, (feks. at fjerne den sikring som denne airbag kører på)... Hvis eneste løsning er at køre på værksted gør jeg naturligvis det, men det bliver med garanti ikke et vw-værksted, Jeg bor tæt på Esbjerg og her er det Terminalen der har vw. Deres priser er helt gak gak...

Hej igen

Hvis du lagde mærke til det så skrev jeg til VW ELLER et andet værksted med en passende tester.

Airbags kan IKKE slåes fra ved at fjerne en sikring - så ville fejlrisikoen være for stor - derfor.

Man kan sagtens trække et stik af og så virker pass. airbag ikke, men det gør resten af systemet måske heller ikke da der omgående meldes fejl i systemet når et stik er afbrudt  - 

Derfor  N I X   P I L L E   selv - i øvrigt siger loven også at der skal anbringes en merkat med oplysning om at airbagen er deaktiveret.

Hilsen "autoelektrikkeren" Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

bar gi en dask med dametaske så er problemet løst
med airbagen.!

af en ældre dame med gangstativ.

den har jeg set i www.youtube.com under airbag blow up

der kan du se en capriolet der gasser op og dytter efter en gammel dame med gangstativ og give en på kofangeren  med tasken på bilen og airbagen springer ud på chauføren.!!!

Annonce
hvis du er gammel nok til at have børn , burde du også have nok ansvarsføelse til IKKE at have spædbørn på forsædet
børn høre til på bagsædet , det er langt det sikreste , så glem jeres egne ønsker og tænk hellere på barnets sikkerhed
Hej bredker.
Ja! Jeg er gammel nok til at have børn, og JA, jeg går op i deres sikkerhed, netop derfor spørgsmålene vedr. airbag. Ellers havde jeg jo bare fjernet sikringen uden først at undersøge om dette er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, det er det så ikke kan jeg forstå, så selvfølgelig vælger vi nu en anden løsning. Derudover har jeg ikke behov for at blive iretttesat af dig med en så nedladende tone, måske skulle du i stedet tilmelde dig på det virtuelle mødested ARTO, hvor jeg tror dit tonefald er mere brugt end her.. Den aldersmæssige målgruppe passer ihvertfald perfekt til dit niveau....
Hej polobjørn.

Tak for dit råd. Jeg holder fingrene for mig selv og kører på værksted...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis