TV antanne

Hej. Jeg skal ud og købe en ny udendørs tv antenne, da min nuværende konstant blæser ud af "kurs" så jeg får dårligt signal. Jeg har kig på en der hedder Maximun DA-6000. Fra www.av-connection.dk. Nogen der kender noget til denne antenne?
SKAL den nødvendigvis stå milimeter præcist for at opnå et ordenligt signal/kvalitet? Som f.eks. parabolen skal.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej

Mvh Kasper
Hej. Jeg skal ud og købe en ny udendørs tv antenne... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Plus detaljen med at fiber koster altså mere end antenne + internet + IP.

Jeg har dog også overvejet om jeg skal supplere op med en ekstra antenne med 20-24db forstærker. Jeg kan nemlig kun modtage de danske kanaler pt. og dem er der ikke meget ved.
Bemærk lige, at der er forskel på, hvorledes en antennes forstærkning angives.

En antenne kan i sig selv have en forstærkningsfaktor, der afhænger af opbygningen. En lang antenne med mange elementer har opgivet en forstærkning, der måles som signalets størrelse i forhold til havd en simpel dipol ville have modtaget.

På mange af de såkaldte 'digitale antenner' er forstærkningen opnået ved at indsætte en forstærker.

Der er dog en væsentlig forskel på de to forstærkninger, idet antennes forstærkning sker støjfrit, dvs at den blot henter en større del af det aktive signal, der er til stede, hvorimod baggrundsstøjen ikke forstærkes nævneværdigt. Forstærkeren derimod forstærker det signal, der blev modtaget på antennen, dvs både støj og egentligt nyttigt signal.

Bor man derfor på et sted, hvor det modtagne signal er meget svagt, så nytter den elektroniske forstærker ikke ret meget, da den også forstærker støjen.

Den elektroniske forstærker har kun den fordel, at antennesignalet er forstærket, så den støj, der introduceres i antennekabler m.m. ikke har så stor betydning for signalet ved modtageren.

Hvis man sammenligner med parabolantenner, så ved enhver, at man ikke blot kan opsætte en simpel antenne efterfulgt af en forstærker. Det er nødvendigt med selve parabolen for at få et tilstrækkeligt godt signal/støj forhold, inden man begynder at forstærke noget elektronisk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis