PL dåser til nedsænket loft

Hej herinde, alle i gør det selv folk

Jeg overvejer at lave nedsænke loftet, og herved lave nye lampeudtag.

Hvilken højde skal PL-dåsen have? 35mm, eller 55mm?

Jeg har tænkt mig at gøre dåserne fast, i det eksistrende loft, så det kommer til at sidde ved siden af forskaningsbraderne, og ikke på dem. (Er dette lovligt?)

- Det er i en lejlighed, så går ud af at træ lofter er no go?

og gips er Go on? :)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må man spørge om hvorfor. Der er sørme da ikke noget smukkere end et højloftet rum.

Har selv 265 til loftet, skulle jeg bygge nyt blev det højt igen.

Du skal bruge den dåsetype der passer til 2 lag gips. eller 2 lag gips og et lag forskalling.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

det er ok.De skal bare være nogenlunde plan med underside af loft
det er ok.De skal bare være nogenlunde plan med underside,men det er jo flytning af fast install så her skal du havde fat i en elektrikker
Øhhh... ved gipslofter må dåserne gerne flugte med overkant af gipsen!! Ved trælofter skal de føres igennem...
følgende sakset fra sik.dk: Fx må et profilbræddeloft ikke længere udgøre en del af kapslingen for de elektriske forbindelser, da det er en brændbar bygningsdel.
Det medfører, at PL-dåsen for lampeudtaget skal føres ned gennem loftet og slutte sig til lampeudtaget eller der skal anbringes en afstandsring mellem dåse og lampeudtaget

Tager jeg helt fejl?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Hej med dig !

Husk at alle ledningerne skal kunne nå ud af dåsen....

Jjeg mener hvis man bare montere afstandsringe, så har man et problem med at ledningerne ikke er lange nok.

Annonce
Ledninger skal nok blive lange nok, så længe det er en sprit ny installation :-)

Men ellers må jeg bruge en afstandsring, vil bare helst undgå det, hvis det er muligt :P
brug 55 mm dåser... Der er absolut ingen plads i de andre!!
husk at trække jord med rundt i dåser(det er ikke lovligt at udføre som gør det selv) så få det godkendt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også