slør i forhjulene!!!

Jeg har en Citroen AX fra 1989 som gir mig grå hår i hovedet!! Det startede med at den gav nogle metaliske klunkelyde når jeg drejer især til højre. Jeg skiftede bærekuglen i højre side, men det hjalp ikke den siger stadig klunkelyde når jeg drejer. Jeg synes ikke at kan mærke slør i styrekuglerne (undersøgt med forhjulene fri af jorden og holder på hjulet i position kl. 3 og 9)
Når jeg undersøger for slør (med forhjulene hævet) i den side med ny bærekugle kan jeg se at hele fjederbenet gir sig flere milimeter til hver side (især når jeg holder forhjulet i position kl. 2 og 7). hvad kan det være?? Kan forhjulslejet være gået eller kan støddæmperen være knækket ( den holder dog helt tæt for olie)? Jeg synes ikke at kan se nogen skade på selve fjedrene foran!!
Er der nogen som har en diagnose??
Jeg har en Citroen AX fra 1989 som gir mig grå hår... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Brunhøj

Jeg tror også det er dine tårnlejer i toppen af fjederbenet som er slidt.Det kan samtidigt også være det ene (eller begge)forbindelsesled til din krængningsstabilisator som er defekt.Det er også et relativt svagt punkt på Peugeot 306 som muligvis er opbygget på samme måde som AX'eren.

mvh

Jan L
Så har jeg endelig taget mig sammen og fået skiftet tårnlejet - sikken et knokkelarbejde :roll: - og nu er klonkelyden forsvundet biggrin biggrin så det var heldigvis ikke trækaksler eller andet dyrt stas.
Nu har jeg bare fået et andet problem (elsker man da bare ikke gamle biler :roll: :roll: ). Nu drypper den med olie. Olien kommer ud ved samlingen mellem motor og gearkassen, når motoren er varm. Jeg ved det er motorolie idet der ikke svinder det midste i gearolien og den drypper ret kraftigt. Der sidder et oliesegl bag svinhjul/kobling og jeg har lige haft hele motoren skilt for at skifte denne oliepakning (kun 200 kr. for denne lille gummipakning hos Citroen hmmm :? :? ) og ¤#¤¤%%¤#"#¤¤ :evil: :evil: :evil: om den ikke stadig drypper. Er der nogen som har et godt råd??? skal jeg pille gearkassen af igen( sad sad ) og give olieseglet flydende pakning rundt ved ydrekanten da jeg tror det er der olien pipler ud når motoren bliver varm??? Er der nogen som kan hjælpe??
Hej smile

Er du sikker på at det ikke er fra bundkaret olien kommer?

Mvh ThomasB
Jeg vil prøve og køre den over en grav, så jeg kan komme til at se den ordenligt under bunden. Jeg har prøvet at tage et billede af bunden (har markeret stedet hvor oliedråberne kommer dvs. lige ved samlingen mellem motor og gearkasse), men kvaliteten er ikke den bedste, men det kan være i kan se noget alligevel. Klik på billedet for at se forstørrelse!! (det er nu ikke særligt godt hmm :roll: :roll: )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis