Generator - Hvordan

Er der nogle der ved hvor an kan finde nogle tegninger, diagrammer eller lignende der viser hvordan man kobler en generator til batterierne??

Jeg står nemlig overfor at skulle sammen koble overstående, og er lidt i tvivl om hvordan.

Håber nogle kan hjælpe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
+ til +, og - til -.Og så en ledning fra tændingsnøglen (så generatoren ikke får spænding før motoren er startet, så startmotoren ikke skal trække generatoren)
Ved godt den var nem, og gælder kun en generator med indbygget laderelæ.
Ellers afhænger det af den enkelte generator, hvor "klemmerne" er mærket, jeg fandt med mine gamle generatorer ikke noget system - modellerne imellem. Så frem med kameraet af bagsiden - så kan det være, at hjælpen kan findes.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Gerhard:

Det med kameraet skal ske imorgen.

Der er nemlig det, at ved den nye maskine jeg er ved at få linet op, der er 24 volts starter. Men jeg har 12 v i båden. Så der kommer to generatorer på, en 24v og en 12v, og igen 2 batterikredsløb, der er fuldstændigt adskildt.
YARDRRRRK -- Hvor blev den lette løsning lige af??
Men jeg tænker: hvorfor lægger du ikke 2 12v batterier i serie(og lader med 24V), og tager forbruget ud af hver enkelt? Eller en 24->12 v konverter?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

He he, ja det er et godt spørgsmål...

Det er faktisk den lette løsning, da jeg herved adskiller start og forbrug.

Men jeg var ikke klar over at man kunne lægge dem i serie, og sadig kun trække 12 volt ud. Men vile jeg så ikke skulle tage 12 v fra hvert enkelt batteri, for derefter at sammenkoble dem et sted??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis