shunt gulvvarme

Jeg har en pumpe der trækker/skubber radiatorvandet rund i hele huset, incl ind til gulvvarmen, derefter retur for at blive varmet op igen og så videre rundt.

gulvvarmen går ind til forskellige rum og har derfor forskellige længder hvor langt vandet skal løbe.
til køkkenet er der cirka 50 meter gulvarmeslange, til stuen 150 meter til entren 20 meter, soveværelse 50 meter

Hvis jeg var vand og havde den opgave at cirkulere rundt ville jeg vælge den korteste vej. 

men gælder det også mit anlæg eller kan man forestille sig at vandet løber ligemeget overalt.

http://vvs-eksperten.dk/index/pannex-gv-kreds-max-2bar-p5751

her shuntet
og det er denne pumpe jeg nu bruger et andet sted.
spørgsmålet er skal der en pumpe mere på, så jeg er er sikker på at vandet kommer ind overalt i gulvarme, eller er det godt nok det jeg har

ibber

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den shunt som på billedet har du intet problem på fremløbs fordeleren sidder der nogle flowmålere de skal stå rimelig ens (den røde dims i røret) det kan de komme til ved at dreje på måleren med den medleverede "nøgle" en rød rund tingest der kan sittes på toppen, så drejer du bare til den røde viser går op eller ned og får dem justeret så de passer med hindanden, så er den hjemme

Men nu jeg læser dit indlæg igen så har du ikke en shunt vel ? og så kan det ikke rigtig virke , desuden skal vandtemperaturen på gulvvarmen ikke være højere end 30-35 grader hvorimod 50-60 grader eller mere (kommer an på hvor du jo har varmen fra)på radiator kredsen, så køb en shunt du bliver bare glad for det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis