Maling af fliser -u vådrumszonen

har nogen erfaring med det?

nogle sider at det ikke anbefales i vådrumszonen, da under de varme bade vil
 akrylmalingen boble op. Bagefter vil boblerne forsvinde igen, men mens du bader, risikerer du, at malingen får en lille rift, som fugten kan trække ind igennem,


kh. hilsen Mr. GDS 0
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har læst om noget specielmaling til formålet. (Google det) du kan også få noget som du kan pudse direkte på fliserne se den her lille præsentation så kan du jo altid male ovenpå så er der større chancer for at det holder.
http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/multipuds.htm

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

hejsa, du kan få en decideret flisemaling, den skal påføres på fliserne direkte, og uden grunder. Det virker super godt, jeg kan lige finde navnet når jeg kommer hjem hvis det er.

Det med at det bobler op er kun hvis overfladen ikke er 100% ren og tør når du påføre malingen så den ik hæfter i området. Jeg malede mit badeværrelse i juli incl bruseniche og jeg har ikke set en eneste bobel under badning, og der bades iøvrigt dagligt.

Desuden kan der med fordel benyttes rulle til påføring det giver et super godt resultat.

For at få det godt rent vaskede jeg af 4 gange, 1 gang grundrens, 1 gang vand, 1 gang grundrens og 1 gang vand mere. Det er især vigtigt at komme godt ind i fugerne selv om det ikke altid er synligt sider der meget skidt og sæberester der inde.

Jeg gav iøvrigt fliserne en hurtig omgang med exentersliberen for bedre vedhæftning.

Mine oprindelige fliser var brune med grønt mønster, gyselig 70er stil. de krævede 4 lag for det blev helt godt. jeg brugte ca 2 liter malig til 6 kvm badeværrelse med fliser fra gulv til loft.

Ziwe - det lyder da godt at man kan udgå grunding med din maling. Ser frem til at høre om produktet

6kvm bad - det er vel grundareal? har du ikke malet gulvfliserne?



kh. hilsen Mr. GDS 0
ja de 6 kvm er gulvareal, og nej der er terazzogulv så det valgte jeg at lade blive.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også